کتاب “بانکداری شرکتی ۲ “به زودی منتشر شد

کتاب "بانکداری شرکتی 2 "به زودی منتشر شد
کتاب “بانکداری شرکتی ۲ “به زودی منتشر شد
کتاب” بانکداری شرکتی ۲ ” تالیف آقایان محمد ربیع زاده و احسان باقری،  مشتمل بر  ۱۶ فصل و ۲ ضمیمه در ۴۰۰ صفحه توسط انتشارات “متخصصان” و حمایت مالی شرکت “سامانه هوشمند آبان” منتشر شد. 

به گزارش توسعه پویا، این کتاب کوششی است تا در حد بضاعت خود مهمترین عوامل توسعه‌نیافتگی راهبرد بانکداری شرکتی را بر طرف سازد. کتاب حاصل همفکری  و مشارکت  دو نسل متفاوت از بانکداران کشور آقایان محمد ربیع زاده ، احسان باقری و ویراستاری اسماعیل آریانی است که تجربیات عملی در این حوزه را کسب و در مسیر آموزش و ترویج آن گام برداشته‌اند.

پس از انتشار موفق و استقبال کم نظیر از اولین کتاب “بانکداری شرکتی در ایران” در سال ۱۳۹۳ ، کتاب “بانکداری شرکتی  ۲  “مشتمل بر سرفصل‌های به روز شده و افزودن مسائل جدید با بهره‌گیری از تجربیات عملی و بومی، دانش روز و الگوبرداری از تجربیات بانکهای مطرح جهانی تألیف و در دسترس مدیران و کارشناسان بانکها و مؤسسات مالی، اساتید و دانشجویان و شرکتهای فعال در حوزه بانکداری است.

بیش از یک دهه از استقرار بانکداری شرکتی به عنوان راهبردی نوین در نظام بانکداری ایران گذشت. بانکهای کشور هر یک بنا به ظرفیت و اولویتهای استراتژیک خود، گامهایی برای پیاده سازی و استقرار آن و تحقق اهداف توسعه و نفوذ در بازار شرکتها برداشتند. با این حال همه تلاشها معطوف به موفقیت و توسعه این راهبرد نبوده است.

تجربیات اجرای این استراتژی بسیار متنوع و متفاوت است. بانکهایی که هیچگاه موفق به اجرای آن نشدند، بانکهایی که بخشهایی از این نظام را اجرایی کردند و حتی بانکهایی که پس از سالها بهره‌برداری از ظرفیتهای این استراتژی، تحت تاثیر ساختار وظیفه‌ای و عدم شناخت الزامات بانکداری مدرن، به گذشته عقبگرد کردند. دلایل این تلاش نافرجام از مسائل کلان حاکم بر فضای کسب‌وکار تا فرایندها و ساختار و زیرساختهای بانکداری ایران گسترده است. یکی از مهمترین این عوامل را می‌توان در ضعف دانش روزآمد و مستند سازی تجربیات عملی و بومی جستجو کرد.  

شایان ذکر است همزمان با انتشار کتاب “بانکداری شرکتی ۲ “، کتاب “بانکداری شرکتی در ایران” به صورت آنلاین در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.  

شرکت سامانه آبان در راستای نقش‌آفرینی در تحول نظام بانکی حمایت مالی از انتشار این کتاب را برعهده دارد. شرکت با تکیه به دانش و تخصص روز و شرکای داخلی و خارجی معتبر خدمات نوینی را در حوزه های مشاوره تحول دیجیتال و بانکداری، مشاوره استراتژی داده و مدیریت داده‌های سازمان، مشاوره و ایجاد ساختار نگهداری اطلاعات،  مشاوره، طراحی و راه اندازی سیستم‌های مدیریت محتوای سازمانی(CSP)، طراحی و راه‌اندازی سیستم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آرشیو اطلاعات،  مدیریت اسناد، مشاوره معماری سازمانی، عرضه محصولات و طراحی و راه‌اندازی سرورهای ذخیره‌سازی اطلاعات در مراکز داده را در اختیار نظام بانکی قرار می‌دهد.   

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=66849

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط