پرداخت خسارت به موقع یکی از شاخص‌های اصلی رضایت‌مندی بیمه‌گذاران از خدمات صنعت بیمه است

رئیس کل بیمه مرکزی در آیین پاسداشت بیستمین سال تاسیس بیمه سینا عنوان کرد:
پرداخت خسارت به موقع یکی از شاخص‌های اصلی رضایت مندی بیمه‌گذاران از خدمات صنعت بیمه است
رئیس کل بیمه مرکزی در آیین پاسداشت بیستمین سال تاسیس بیمه سینا عنوان کرد:
پرداخت خسارت به موقع یکی از شاخص های اصلی رضایت‌مندی بیمه گذاران از خدمات صنعت بیمه است
دو رویکرد آگاهی بخشی و تسریع فرآیند پرداخت خسارت نقش موثری در افزایش ضریب نفوذ بیمه کشور دارد.

به گزارش توسعه پویا از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر علی استادهاشمی در برنامه پاسداشت بیستمین سال تاسیس بیمه  سینا گفت: در حال حاضر شرکت های بیمه با بهره گیری از فناوری های نوین در مرحله صدور بیمه نامه همچون صدور آنلاین اقدامات خوبی انجام داده اند اما در حوزه پرداخت خسارت هنوز به تکامل نرسیده اند و درصدد هستند با استفاده از ابزارهایی چون هوش مصنوعی فرآیندهای پرداخت خسارت را بهبود بخشند.

دکتر استاد هاشمی با تاکید بر توجه شرکت های بیمه بر شاخص های اصلی رضایت مندی بیمه گذاران و ذینفعان از صنعت بیمه گفت: حق بیمه مناسب، ارتباط موثر، رفتار مناسب در هنگام پرداخت خسارت و تسریع و تسهیل فرآیند پرداخت خسارت از شاخص های اصلی رضایت مندی بیمه گذاران و ذینفعان از صنعت بیمه هستند که باید سرلوحه فعالیت شرکت های بیمه قرار گیرد‌.

وی همچنین پرداخت به موقع و منصفانه خسارت را بهترین تبلیغ برای خدمات بیمه ای و کلیدواژه موفقیت صنعت بیمه دانست.

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در ادامه ماهیت اصلی بیمه را ایجاد اطمینان و آرامش در میان مردم و پوشش ریسک های مختلف دانست و گفت: افزایش ضریب نفوذ بیمه در گرو آگاهی بخشی مردم از خدمات بیمه ای  صنعت بیمه بوده که این مهم نیازمند بهره گیری شرکت های بیمه از ابزارهای نوین تبلیغاتی و رسانه ای است.

رئیس کل بیمه مرکزی، رضایت شبکه فروش را از دیگر راهکارهای افزایش ضریب نفوذ خواند و افزود: آموزش کارکنان ستادی، شعب و نیز شبکه فروش به معرفی درست محصولات و خدمات بیمه ای، خرید بیمه نامه مناسب و در نهایت آرامش بیمه گذاران در هنگام رویارویی با حوادث می انجامد.

وی در ادامه با بیان این که تسهیلگری امور شبکه فروش با اصلاح آیین نامه نمایندگان از اولویت های نهاد ناظر صنعت بیمه است، افزود: بیمه مرکزی با پیاده سازی رویکرد نظارتی جدید و هوشمند، عملکرد شرکت های بیمه را رصد کرده و  در صدد افزایش رضایتمندی مردم از خدمات بیمه ای است.

دکتر علی استادهاشمی با تاکید بر تقویت راهکارهای سود آوری صنعت بیمه گفت: شرکت های بیمه علاوه بر ارائه راهکارهای جدید در حوزه سرمایه گذاری و جلب رضایت سهامداران باید به پرتفوهای خرد نیز توجه داشته باشند، چرا که این پرتفوها ماندگار خواهند بود.

رئیس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت ” افزایش سرمایه شرکت”  گفت: رتبه نهم شرکت بیمه سینا در بین شرکت‌های بیمه ای نشان می دهد که این شرکت مسیر درستی را طی کرده است و فعالیت هایی مانند ” ورود به سرمایه گذاری های خارجی” ، ” برطرف شدن دغدغه های حقوقی شرکت”  و ” بهره گیری از ظرفیت‌های فناوری ” برای ارایه خدمات  بهتر ” از حرکت‌های جسورانه شرکت بیمه سینا در دوره جدید مدیریتی این شرکت است.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی نیز در این نشست، توسعه منابع انسانی در صنعت بیمه را یکی از الزامات مهم توسعه صنعت دانست.

دکتر علی بنیادی با تاکید بر این که محصولات شرکت های بیمه باید متناسب با نیاز متقاضیان، تخصصی سازی، سفارشی سازی و هوشمندسازی شود، گفت: شرکتی می تواند در صنعت بیمه موفق باشد که آینده را، خودش بسازد.

وی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت رسانه های جمعی و تخصصی برای آگاه سازی عموم مردم نسبت به خدمات شرکت های بیمه تاکید کرد.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با تاکید بر ضرورت  آینده پژوهی در صنعت بیمه و ساخت آینده و تشکیل بازارهای نوظهور، توجه به ابر روندهای آتی که صنعت را تحت الشعاع قرار می دهد را مهم دانسته و ساخت بازارهای نوظهور را در گرو توسعه نوآوری در صنعت دانست.

گفتنی است در این برنامه دکتر حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان، دکتر علی بنیادی معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی ،دکتر عبدالله ثانی مدیر عامل شرکت بیمه سینا و مدیر عامل هلدینگ بیمه سینا نیز به ایراد سخن پرداختند.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=70497

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط