پتروشیمی پردیس پیشتاز حفاظت از محیط زیست در کشور

پتروشیمی پردیس پیشتاز حفاظت از محیط زیست در کشور
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد:
پتروشیمی پردیس پیشتاز حفاظت از محیط زیست در کشور
مصطفی نخعی عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه حفظ اعتماد عمومی به صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در گرو حفظ کیفیت محیط ‌زیست است گفت: پتروشیمی پردیس به عنوان یکی از صنایع برتر و سبز، با اقدامات خود توانسته یکی از پیشتازان حفاظت از محیط زیست در کشور باشد.

به گزارش توسعه پویا، مصطفی نخعی نماینده مردم سربیشه، نهبندان(خراسان جنوبی) که به دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی نیز راه یافته است با بیان اینکه حل مسائل زیست محیطی یکی از دغدغه‌های مهم همه ادوار مجلس بوده تصریح کرد: حفظ اعتماد عمومی به صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در گرو حفظ کیفیت محیط ‌زیست است که خوشبختابه پتروشیمی پردیس به عنوان یکی از صنایع برتر و سبز، با اقدامات خود توانسته یکی از پیشتازان حفاظت از محیط زیست در کشورباشد.

مصطفی نخعی گفت: اگر چه شرایط کنونی کشور با مسائل مهمی روبه‌روست اما این مسائل نمی‌تواند از اهمیت و اولویت مسائل زیست محیطی برای امروز و آینده کشور کم کند.

نخعی در ادامه به اعتبارات و سرمایه گذاری هایی که به‌منظور بهبود شرایط محیط‌ زیستی در این صنعت اختصاص یافته اشاره کرد و افزود: خوشبختانه از سال‌های گذشته اعتبارات در حال افزایش است و صنایع نفت، گاز و پتروشیمی موظفند که به این قوانین سختگیرانه مجلس پایبند باشند.

این نماینده مجلس با اشاره به اقدامات صورت گرفته، پتروشیمی پردیس را یکی از پیشتازان حفاظت از محیط زیست معرفی و تاکید کرد: پتروشیمی پردیس یکی از صنایع سبز کشور ما است و توانسته به عنوان حامی زیست بومی که در آن واقع شده، اقدامات موثری انجام دهد.

وی ادامه داد: این مجموعه عظیم صنعتی با وجود اینکه در مجاورت دریاست، اما با کنترل پساب‌های تولیدی، برعدم ارسال پساب کنترل شده به دریا حساسیت ویژه ای دارد که این اقدام میتواند الگوی خوبی برای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان با اشاره به دوره مدیریتی سید محمدرضا میری لواسانی خاطرنشان کرد: پتروشیمی پردیس در این دوره سرمایه گذاری خوبی در زمینه محیط زیست داشته و علاوه بر انجام چند طرح پژوهشی مرتبط با اکوسیستم ارزشمند حرا و کاشت بالغ بر ۴۰ هزار نهال حرا در محیط زیست پیرامونی خود، تلاش دارد با اجرای فاز چهارم، چندین فلر را در عسلویه برای همیشه خاموش کند.

نبض انرژی

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=80858

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *