ورود بیش از ۵۸۰۰ ترانزیت کالا به منطقه ویژه اقتصادی پیام

در نیمه نخست سال، بیش از ۵۸۰۰ ترانزیت کالا وارد منطقه ویژه اقتصادی پیام شد.

بنا بر اعلام امور گمرکی و ترانزیت کالا در منطقه ویژه اقتصادی پیام ، در شش ماه نخست سال جاری ۵۸۴۲ TEU (واحد سنجش ترانزیت کالا) به انبارهای منطقه ویژه اقتصادی پیام ثبت و وارد شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی توسعه پویا در این گزارش آمده است، از این تعداد بیش از ۴ هزار TEU مربوط به ورود کالا ترانزیت به انبارهای عمومی بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته رشد ۵۶ درصدی داشته است.

همچنین در نیمه اول سال ۱۳۹۸ تقاضا برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پیام نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته است.

این گزارش می افزاید با اعلام دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری پیام در خواست های سرمایه گذاری واصله به معاونت منطقه ویژه در ۶ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ، ۴۰ درصد رشد داشته است.

مجموعه پیام در راستای حمایت از سرمایه گذاری داخلی اقدام به بستر سازی و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز کرده است که از این رو شاهد حضور و سرمایه گذاری قابل توجهی از شرکت ها در حوزه ICT و دانش بنیان است.

منطقه ویژه اقتصادی پیام در ابعادی به وسعت ۳۶۰۰ هکتار در جنوب غربی شهر کرج در منطقه مهرشهر واقع شده است که در حال حاضر بیش از ۳۰۰ شرکت در حوزه های دارویی، بهداشتی، نفت و گاز، پزشکی، آی تی،آی سی تی و دیگر کالاها حضور فعال دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط