مایشگاه دائمی دستاوردهای فناورانه صنعت بیمه ایجاد می‌شود

نمایشگاه دائمی دستاوردهای فناورانه صنعت بیمه ایجاد می‌شود
معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی:
نمایشگاه دائمی دستاوردهای فناورانه صنعت بیمه ایجاد می‌شود

«ارایه محصولات فناورانه توسط شرکت‌های بیمه‌ای یا شرکت‌هایی با محصولات دانش‌بنیان» و «ارایه محصولات، خدمات و ابزارهای نوین بیمه‌ای توسط شرکت‌ها و صاحبان ایده» دو رویکرد اصلی بیمه مرکزی در ارایه خدمات بیمه‌ای مبتنی بر فناوری است.

به گزارش توسعه پویا از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در آیین رونمایی از دو محصول فناورانه شرکت بیمه باران و شرکت دانش‌بنیان خلیج فارس با بیان این نکته از پنج نسل «تغییر سریع فناوری و وجود ساختارهای غیر منعطف»، «فشار فناوری با تمرکز بر فروش»، «کشش بازار با تمرکز بر بازاریابی»، «فشار فناوری و کشش بازار» و در نهایت «نوآوری باز» به عنوان شکلهای مختلف  نوآوری نام برد و سپس به تبیین نقش نهاد های تنظیم گر در تعامل با توسعه نوآوری پرداخت.

بر اساس این گزارش، دکتر علی بنیادی نائینی از ورود نهادهای تنظیم گر به حوزه طراحی اپلیکیشن ها و حمایت و هدایت آنها به عنوان مصداق های بارز نسل اول تا سوم تحولات فناورانه یاد و اضافه کرد: برگزاری پویش ها و رویدادها برای شناسایی و معرفی بهترین خدمات به صنعت،  مواردی است که در نسل چهارم به آنها پرداخته شده است.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی از پیدایش رگ تگ ها، سامانه های مبتنی بر تجربه مشتریان و هم چنین تهیه و تولید پلتفرم های نوین برای عرضه خدمات هم به عنوان فعالیت هایی نام برد که پیشروان نسل پنجم نوآوری است.

عضو هیات عامل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با تشریح و تبیین ارکان مرتبط با پلتفرم نوآوری در صنعت بیمه گفت: پس از ایجاد مرکز نوآوری در بیمه مرکزی، مطالعات و بررسی های لازم در محورهایی مانند شناسایی و توسعه شتابدهنده ها، معرفی الگوهای قابل اتکا، کمک به دانش بنیان شدن شرکت ها با تأکید بر روی سه رکن شرکتهای بیمه ای، فناوران و رکن تأمین سرمایه (VC-CVC) انجام شد که در این مسیر به نتایج مطلوبی دست پیدا کردیم.

بنیادی از برنامه ریزی های لازم برای ایجاد نمایشگاه دائمی دستاوردهای فناورانه صنعت بیمه به عنوان یکی از محورهای فعالیت های آتی بیمه مرکزی نام برد و تاکید کرد با موافقت های رییس کل،   برنامه ریزی های لازم برای برای تشویق و ترغیب صاحبان ایده و نظر،  بمنظور ارایه ایده های نو و ابتکاری در راستای هوشمندسازی بیمه نیز انجام شده است.

معاون طرح و توسعه در ادامه سخنان خود با اشاره به معرفی و رو نمایی از محصولات نوآورانه شرکت ها و موسسات بیمه اظهار امیدواری کرد که با ارایه محصولات و تولیدات مختلف و مبتنی بر فناوری بیمه ای بتوان گام های موثری  در ارایه خدمات بیمه ای آسان ، قابل دسترس و البته مفید برداشت.

گفتنی است در این مراسم برخی از سامانه های فروش و خدمات بیمه ای شرکت بیمه باران معرفی  واز  نخستین سامانه تمام اینترنتی ارزیابی خسارت در ایران  توسط شرکت دانش بنیان خلیج فارس، با حضور رییس کل و جمعی از مدیران ارشد رونمایی شد.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=49151

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *