ماندگاری وجوه سرمایه‌گذاری،ثمره حضور صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی در بازارسرمایه

ماندگاری وجوه سرمایه‌گذاری،ثمره حضور صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی در بازارسرمایه
مجید عشقی،
ماندگاری وجوه سرمایه‌گذاری،ثمره حضور صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی در بازارسرمایه
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم رونمایی از صندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگی تکمیلی گفت: ماندگاری وجوه سرمایه گذاری، ثمره حضور صندوق های بازنشستگی تکمیلی در بازار سرمایه خواهد بود.

به گزارش توسعه پویا، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم رونمایی از صندوق بازنشستگی تکمیلی اظهار کرد: صندوق بازنشستگی تکمیلی ابزاری است که برای تمام ذی‌نفعان در میان‌مدت و بلندمدت برکات زیادی دارد. این صندوق هم با پیش‌گامی نهادهای مالی تأسیس شد و به‌زودی کار خودش را آغاز می‌کند و در بلندمدت منتظر آثار صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی باشیم.

وی افزود: یکی از سیاست‌های اصلی توسعه سرمایه‌گذاری‌ها بوده است. در دو سال گذشته ارزش دارایی‌های صندوق تا دیروز به ۸۶۵ هزار میلیارد تومان رسیده که شامل انواع دارایی صندوق‌های مختلف بوده است.

 رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: صندوق‌های سهامی از ۴۵ هزار میلیارد تومان به بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده و باتوجه‌به توسعه نهادهای مالی امیدواریم هر چه سریع‌تر این توسعه ادامه داشته باشد. یکی از ویژگی‌ها این بوده که صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازدهی بالاتری از بازار در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت داشته‌اند. همچنین عدم تصدی گری، وجه تمایز این صندوق ها با سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری است.

 عشقی ادامه داد: در نوسانات بازار بهتر عمل می‌کنند و فاصله بازدهی کسب شود و ۴۰۶ صندوق سرمایه‌گذاری داریم که بیش از ۷۵ درصد اینها بازدهی بالاتری از بازار سرمایه داشته‌اند.

 وی اظهار کرد: امروزه بیش از هشت میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند و بیش از ۶۰ درصد آن افراد حقیقی هستند و با ادامه این روند امیدواریم شاهد ثبات بیشتر در بازار باشیم.

مسئله مهم دیگر اینکه نقش صندوق‌های سرمایه‌گذاری در معاملات روزانه بورس است که در دو سال گذشته ۱۸ درصد بود و امروز به حدود ۵۰ درصد رسیده است.

 رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: بازدهی صندوق‌های سهامی ما سه برابر بیشتر از بازارهای موازی بوده است و امیدواریم صندوق‌های بازنشستگی بتواند نقش مهمی در این بازار ایفا کند.

سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها به نفع بازار است

سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در در آیین رونمایی از صندوق بازنشستگی تکمیلی گفت: موضوعی همچون ناترازی بانک ها را به نحوی دیگر در صندوق های بازنشستگی به جهت سیاست های اشتباه مواجه هستیم. به همین خاطر در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مقبول نشد در قانون یا لایحه توسعه هفتم دولت به دنبال ایجاد اراده و جسارت برای حل و فصل صندوق های بازنشستگی هستیم. امیدواریم امثال این طرح ها در ادامه گسترش یابد و مثل بسیاری از طرح های اقتصادی رها نشود.

صندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگی شرایط را برای سرمایه‌گذاری در فضایی شفاف‌تر فراهم می‌کند

علیرضا ناصرپور، عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار  در آیین رونمایی از صندوق بازنشستگی تکمیلی گفت: در این نوع صندوق ها کاملا فضا شفاف است و این امکان را به کارفرما و نیروی کار می دهد که در فضایی شفاف تر سرمایه گذاری داشته باشند.
برخی از پوشش های بیمه ای در این صندوق ها توسط مدیر قابل اعمال است. همچنین از طریق این صندوق ها موضوع خرید املاک و مستغلات پیش بینی شده است. این صندوق معاف از مالیات است. همچنین نحوه طراحی آن از مورد های مشابه در جهان الهام گرفته شده است اما تفاوت هایی نیز دارد.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=64892

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *