ماموریت بانک صنعت و معدن؛ توسعه محصولات شخصی‌سازی شده همراه با فرآیند بازاریابی و رفع نیاز مشتریان است

ماموریت بانک صنعت و معدن؛ توسعه محصولات شخصی‌سازی شده همراه با فرآیند بازاریابی و رفع نیاز مشتریان است
در مصاحبه با معاون راهبری شعب و توسعه کسب‌وکار بانک صنعت و معدن مطرح شد:
ماموریت بانک صنعت و معدن؛ توسعه محصولات شخصی‌سازی شده همراه با فرآیند بازاریابی و رفع نیاز مشتریان است
معاون راهبری شعب و توسعه کسب‌و‌کار بانک صنعت و معدن گفت: با نگاه علمی و روزآمد، توسعه محصولات شخصی‌سازی شده و توجه به فرآیند بازاریابی و رفع نیاز مشتریان ماموریت خود را دنبال می‌کنیم.

به گزارش توسعه پویا، روابط عمومی بانک صنعت و معدن در مصاحبه با عباس شوقانی معاون راهبری شعب و توسعه کسب و کار این بانک در خصوص استراتژیها، برنامه ها و فرآیندهای اجرایی این بخش به گفت‌وگو نشسته که در ادامه قسمت اول این مصاحبه آمده است؛

۱- لطفاً درباره ساختار معاونت راهبری شعب و توسعه کسب و کار توضیح دهید.

مطابق آخرین بازنگری چارت سازمانی بانک، فعالیت معاونت راهبری شعب و توسعه کسب کار از بهمن ماه ۱۴۰۱ آغاز شده است. مدیریت امور راهبری شعب در کنار مدیریت جدید التاسیس امور بانکداری شرکتی و توسعه کسب و کار، ساختار معاونت راهبری شعب و توسعه کسب و کار را تشکیل می دهند.

امور شعب در حال حاضر با دو اداره «پایش و ارزیابی عملکرد شعب» و «هماهنگی و امور اجرایی شعب» نقش مهمی در راهبری، هدف گذاری، نظارت بر حوزه های مختلف عملکردی و رسیدگی به امور اجرایی متعدد مرتبط با شعب ایفا می نماید. تشکیل مدیریت امور بانکداری شرکتی و توسعه کسب و کار نیز با نگاه علمی و روزآمد و توجه به فرایند بازاریابی و رفع نیاز و توسعه محصولات شخصی سازی شده ماموریت خود را دنبال می کند. این مدیریت در حال حاضر متشکل از دو اداره «بازاریابی و بانکداری شرکتی» و «توسعه محصول و کسب و کار» می باشد. اخیرا نیز مقرر شده است تا مسئولیت حوزه تجهیز منابع بانک نیز به این مدیریت محول شود.

۲- اهم فعالیتهای مدیریت امور راهبری شعب چیست؟

از مهمترین فعالیتهای مدیریت امور راهبری شعب می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

هدف گذاری و ابلاغ برنامه های عملیاتی سالانه شعب و پایش و ارزیابی ادواری با هماهنگی واحدهای ستادی ذیربط و اجرا و به روزرسانی مستمر مدل ارزیابی عملکرد شعب با استفاده از سامانه های متمرکز گزارشی بانک به منظور ارزیابی و تحلیل عملکرد شعب بر اساس انواع گزارشات عملکردی و خروجی‌های تولید شده توسط این مدل از جمله کارنامه عملکردی به تفکیک شعب، ارزیابی گروهی، … و انعکاس نتایج آن به شعب و ذینفعان مربوطه.

همچنین به‌روزرسانی و ثبت نمونه امضاهای مجاز شعب بانک و سایر بانک‌ها به منظور امضای چک‌های بین بانکی و تبادل اطلاعات دفتر رمز شعب، پاسخگویی به استعلامات مراجع قضایی، سامانه سرآمد (کاشف سابق) و …، پیشنهاد و تایید انتصاب و ارتقا و جابجایی مدیران، رؤسا و کارکنان شعب، همکاری و تعامل با مدیریت‌های متولی ذیربط جهت خرید، احداث، نگهداری و بهسازی و تأمین و تجهیز ملزومات ساختمان‌های شعب، اخذ مجوزهای لازم از بانک مرکزی ، هیات مدیره و… در خصوص افتتاح ، ادغام ، جابجایی شعب و …، همکاری با واحدهای ذیربط بانک (در مورد امور مرتبط با شعب) به منظور ارائه آمار، اطلاعات و مستندات به مراجع درون سازمانی یا خارج از سازمان و کنترل عملکرد شعب در خصوص پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج و ارائه گزارش به مراجع درون سازمانی و برون سازمانی موارد دیگری از فعالیت های مدیریت امور شعب و شعب است.

۳- رئوس فعالیتهای مدیریت امور بانکداری شرکتی و توسعه کسب و کار چیست؟

می‌دانید که در بانکداری شرکتی، ارائه خدمات بانکی شخصی سازی شده به شرکت های بزرگ و ارزنده دنبال می شود، به همین خاطر علاوه بر ارائه خدمات سپرده ای، تسهیلاتی و اعتباری، ارائه خدمات مشاوره ای، مدیریت وجوه و مدیریت انواع دارائی‌ها، نیز در بانکداری شرکتی حائز اهمیت است. از طرفی در سالهای اخیر رابطه بسیار نزدیکی بین بانکداری شرکتی و بانکداری الکترونیک و بانکداری دیجیتال برقرار شده است، به طوری که می توان گفت بدون بانکداری دیجیتال امکان موفقیت بانکداری شرکتی بسیار غیرمحتمل است. لذا به مهمترین رئوس فعالیتها در این حوزه می‌توان بدین شرح اشاره کرد: دسته بندی مشتریان بانک بر اساس شاخص مناسب به عنوان مثال ارزش طول عمر مشتری (CLV) ، انتخاب مشتریان شرکتی براساس شاخص های منتخب، عارضه یابی مشکلات مشتریان شرکتی و شناسایی نیازهای آنها و ارایه پیشنهادات اصلاحی به ارکان تصمیم گیرنده بانک، شناخت مشکلات خدمات مالی و بانکی ارائه شده به این مشتریان و ارائه راهکارهای بهبود به ارکان تصمیم گیر ذیربط، همچنین معرفی و بازاریابی محصولات و انعکاس دستاوردهای بانک به مشتریان، ایفای نقش مدیر حساب(AM) یا مدیر ارتباط (RM) برای مشتریان مشمول خدمت بانکداری شرکتی یا انتخاب مدیران مذکور از میان کارکنان واجد شرایط و تعیین وظایف و نظارت بر عملکرد مدیر حساب(AM) و مدیر ارتباط (RM)

در حوزه توسعه محصول و کسب و کار بانک نیز گستره بسیار وسیعی قابل ترسیم و برنامه ریزی است، از جمله می توان به این موارد اشاره کرد: دریافت ایده‌های جدید، تعیین اولویت، بررسی، پردازش و توسعه ایده در مورد محصولات و خدمات نوین بانکی، تهیه گزارشات امکان سنجی خدمات و محصولات نوین بر مبنای نیازهای مشتریان علی‌الخصوص مشتریان شرکتی، طراحی، بهبود و توسعه محصول، فرایندها و خدمات شخصی‌‎سازی ‌شده برای مشتریان، علی‌الخصوص مشتریان شرکتی.

علاوه بر موارد فوق می بایستی از آخرین وضعیت خدمات ارائه شده توسط سایربانکها، رقبا و همچنین فین تک ها مطلع بود که برای این منظور شناسائی و رصد شرکت‌های ارائه دهنده محصولات الکترونیکی و دیجیتالی به منظور آگاهی و بهره‌مندی از خدمات آن شرکت‌ها و شناسائی و رصد فین‌تک‌های موفق و معتبر در حوزه بانکی به منظور آگاهی و بهره‌مندی از خدمات آنان در صدر اولویتهای مدیریت امور بانکداری شرکتی و توسعه کسب و کار قرار دارد.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=80934

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *