مدیرکل دفتر ارتباطات و دبیر شورای ارتباطات وزارت صمت در رویداد دانشافزایی روابط عمومی حرفهای وزارت صنعت، معدن و تجارت بر طراحی عملیات و استفاده از تاکتیکهای جنگ روانی برای اقناع گروههای مختلف افکار عمومی و تشکیل اتاق فکر برای پیشبرد اهداف حوزه روابط عمومی در شرایط کنونی تأکید کرد.
به گزارش توسعه پویا از شاتا، حسین زادهقشمی افزود: تفکیک مباحث جاری حوزه روابط عمومی با مسائل آفندی و طراحی عملیات روانی نکته مهمی در پیشبرد امور مرتبط با حوزه روابط عمومی است.
وی ادامه داد: روابط عمومیها بهجای عملیات روانی مدام درگیر رویدادها هستند، پس تشکیل اتاق فکر نکته و ضروری و مهمی است.
اهمیت طراحی عملیات روانی در وزارت صمت به خاطر گستردگی مخاطبان و ذینفعان کلیدی
مدیرکل دفتر ارتباطات و دبیر شورای ارتباطات وزارت صمت بابیان اینکه اگر طراحی عملیات روانی انجام ندهیم باید در مسائل رسانهای مهم به سمت پدافند و دفاع برویم، عنوان کرد: طراحی عملیات روانی و مسائل آفندی بخش جداییناپذیر حوزه روابط عمومی است، این موضوع در وزارت صمت به علت گستردگی مخاطبان، ذینفعان کلیدی و معیشت مردم اهمیت ویژهتری دارد، زیرا مردم پاسخ بسیاری از مسائل بازار را از ما میخواهند.
زادهقشمی بابیان اینکه نباید تنها درگیر پدافند شویم، افزود: اگر تنها درگیر پدافند بشویم از عملیات روانی و رسانهها دور میمانیم.
وی بابیان اینکه به علت انجام ندادن عملیات روانی و نپرداختن به فرهنگسازی، مدام در حال پاسخگویی هستیم، گفت: بهشدت نیازمند مسلح شدن به تاکتیکهای جنگ روانی هستیم.
ضرورت فعال شدن میکرو رسانهها و آگاه شدن مدیران عالی وزارت صمت از افکار عمومی
مدیرکل دفتر ارتباطات و دبیر شورای ارتباطات وزارت صمت در ادامه با تأکید بر ضرورت فعال شدن میکرو رسانهها در بخش خصوصی، بیان کرد: آگاهی یافتن مدیران عالی وزارت صمت از افکار عمومی در استانها و افکار سنجی بهشدت درگرفتن تصمیمات، مؤثر است.
راهیان پیشرفت؛ جریانی سیال و بااهمیت برای رسیدن به جهاد تبیین
زادهقشمی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت روایت تولید توسط تولیدکنندگان، بیان کرد: درزمینه جهاد تبیین این موضوع باید در دستور کار قرار بگیرد و روایتها رقمزده شود.
وی همچنین به موضوع راهیان پیشرفت اشاره کرد و گفت: راهیان پیشرفت جریانی سیال، مهم و باقدرت برای رسیدن به جهاد تبیین است، تاکنون هفت برنامه راهیان پیشرفت با حضور استادان، خبرنگاران داخلی و خارجی، سردبیران و دبیران رسانهها و ائمه جمعه و… برگزارشده است و گروههای مختلف در بهصورت مستقیم از واحدهای بزرگ صنعتی بازدید میکنند و راهیان پیشرفت استانها نیز رقمزده شده است.
گفتنی است که رویداد دانشافزایی روابط عمومی حرفهای وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور محمدصادق مفتح قائممقام وزیر صمت در امور بازرگانی، علی رسولیان معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، شهاب جنابی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صمت، حسین زادهقشمی مدیرکل دفتر ارتباطات و دبیر شورای اطلاعرسانی وزارت صمت، اعضای شورای ارتباطات وزارت صمت و مدیران روابط عمومی سازمانهای صمت استانی و شرکتهای شهرکهای استانها به مدت دو روز در محل دائمی نمایشگاههای تهران در حال برگزاری است.
لینک کوتاه: