فرهنگ غنی پاسارگادی، همراستا با فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی

فرهنگ غنی پاسارگادی، همراستا با فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی
فرهنگ غنی پاسارگادی، همراستا با فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی
بانک پاسارگاد به موضوع «مسئولیت‌پذیری اجتماعی»، نگاهی همه‌جانبه دارد و تمامی فعالیت‌های خود را در راستای تحقق منافع عمومی و خلق ارزش مشترک سامان‌دهی نموده است، بر این اساس توسعه فرهنگی که از جمله نمودهای عملی آن ساخت فضاهای فرهنگی مانند کتابخانه است نیز به‌عنوان یکی از ارکان اصلی این تفکر مورد توجه قرار گرفته است.

توسعه پویا، ساخت کتابخانه به عنوان گنجینه‌ای از دانش‌های گوناگون و مکانی برای انجام تحقیقاتی که محققین در آن به مطالعات علمی و بررسی دانش موجود می‌پردازند، دارای اهمیت بسزایی می‌باشد. دانش موجود در کتابخانه‌ها پایه و اساس توسعه نسل‌ها را با انتقال تجربیات و افزایش سطح آگاهی فراهم می‌کند.
کشور ما با وجود غنای فرهنگی و داشتن سابقه بسیار طولانی تمدن اسلامی، متأسفانه از نظر میزان مطالعه در سطح پایینی قرار دارد و این در صورتی است که امروزه یکی از شاخص‌های رشد ملی در هر کشوری توسعه کتاب و کتابخوانی است. بنابراین مطالعه و پژوهش صرفا پیشه ژرف‌اندیشان، عالمان و اساتید نیست و همه اقشار به‌ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان باید به ‌عنوان بخشی از زندگی روزانه خود برای آن برنامه‌ریزی داشته باشند.
 توجه به مطالعه و فرهنگ آن در تکامل فردی و اجتماعی افراد جامعه نقشی بسزایی دارد و سرانه مطالعه، دوستی با کتاب و میزان تولید و مصرف کالاهای فرهنگی، از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی در جوامع محسوب می‌شود.
بانک پاسارگاد با درک این نیاز و اتکا به فرهنگ غنی پاسارگادی که مسئولیت‌های اجتماعی را به‌‌عنوان یکی از ارکان اصلی فعالیت‌های این بانک تبدیل کرده‌ است، همواره به ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و توسعه فضاهای فرهنگی از جمله کتابخانه‌ها اهتمام ورزیده و اقدامات قابل توجهی در این راستا انجام داده است.
از جمله اقدامات سازنده این بانک در بخش توسعه کتابخانه‌های کشور می‌توان به ساخت ۲۱ باب کتابخانه  در استان‌های مختلفی از جمله اردبیل، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و فارس اشاره کرد که تداوم نیز دارد. مجموعه این اقدامات باعث شده است تا مدیرعامل بانک پاسارگاد چندین بار توسط نهاد کتابخانه‌های کشور به‌عنوان خیر نمونه کشوری معرفی و از ایشان تقدیر به‌عمل آید.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=69782

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *