فرصت سپرده‌گذاری در بانک ایران زمین را از دست ندهید

فرصت سپرده‌گذاری در بانک ایران زمین را از دست ندهید
فرصت سپرده‌گذاری در بانک ایران زمین را از دست ندهید
تنوع گسترده انواع سپرده در بانک ایران زمین منجر به آن شده است که هر فرد بتواند گزینه‌ متناسب با نیازهای خود را انتخاب کند. سپرده‌ها بخش بسیار مهمی از خدمات سیستم بانکی را تشکیل می‌دهند و طبیعتاً بانک ایران زمین نیز برای این بخش از خدمات بانکی اهمیت ویژه ای قائل شده است.

به گزارش توسعه پویا، هر یک از سپرده‌های ارائه شده توسط این بانک از شرایط منحصربه‌فردی برخوردار هستند. در واقع متقاضیان باید با بررسی شرایط سپرده‌های ارائه شده توسط بانک ایران زمین و همچنین هدف خود از سپرده‌گذاری، یک یا چند مورد از آن‌ها را انتخاب کنند. خبرخوب آن که افتتاح حساب برای انواع سپرده‌‌گذاری در بانک ایران زمین به‌سادگی صورت می‌گیرد و وقت زیادی از مشتریان را نمی گیرد.

سپرده‌های بانک ایران زمین متنوع هستند.

سپرده قرض‌الحسنه جاری

اولین نوع سپرده در بین انواع سپرده ها در بانک ایران زمین  سپرده قرض الحسنه جاری است. به طور کلی این سپرده از جمله سپرده‌های ارزشمند و بسیار مهم در حوزه خدمات بانکی به شمار می‌رود که می‌توان به کمک تسهیلات حاصل از آن مشکلات طیف‌ زیادی از آحاد جامعه را  تا زیادی  برطرف کرد. در واقع همان‌طور که از نام این سپرده پیداست، سپرده قرض الحسنه به منظور انجام امور عام‌المنفعه کاربرد دارد.

همانند هر سپرده دیگری می‌توانید پس از ایجاد این نوع حساب به راحتی با استفاده از ابزارهای متنوعی همچون کارت‌های اعتباری و یا دسته چک از دارایی خود استفاده کنید و محدودیت خاصی در این زمینه وجود ندارد. هر متقاضی به منظور ایجاد حساب سپرده قرض الحسنه در بانک ایران زمین باید حداقل هجده سال تمام داشته باشد. البته متقاضیان نباید هیچ‌گونه بدهی غیرجاری در سیستم بانکی کشور داشته باشند

موضوع مهم دیگر اینکه چنانچه از افراد حقیقی خارجی محسوب می‌شوید، باید گذرنامه خود را در اختیار بانک ایران زمین قرار دهید تا روند افتتاح این نوع سپرده برایتان پیگیری شود. شایان ذکر است که علاوه بر افراد حقیقی، اشخاص حقوقی نیز می‌توانند نسبت به افتتاح حساب سپرده قرض الحسنه اقدام کنند.

گفتنی است که سپرده قرض الحسنه جاری امکان واریز وجوه مدنظرتان به حساب دیگران را نیز ایجاد می‌کند.

امکان ایجاد سپرده کوتاه مدت در این بانک وجود دارد.

سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه مدت

یکی دیگر از انواع سپرده در بانک ایران زمین که می‌تواند برای طیف کثیری از کاربران انتخاب مناسبی به نظر برسد، سپرده‌های سرمایه‌گذاری از نوع کوتاه مدت است. سپرده‌های کوتاه مدت بانک ایران زمین در سه مدل مختلف ارائه می‌شوند که از نظر نرخ سود علی‌الحساب و همچنین مدت زمان آن‌ها با یکدیگر متمایز هستند؛ به همین دلیل متقاضیان باید با دقت بالایی از بین آن‌ها گزینه مدنظر خود را انتخاب کنند.

نوع اول سپرده‌های کوتاه مدت، مدل عادی این نوع سرمایه‌گذاری است که بر اساس تصمیمات بانک ایران زمین، نرخ سود علی الحساب آن برابر با پنج درصد خواهد بود. نوع دوم از این نوع سپرده‌ها با عنوان «سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت ویژه سه ماهه» شناخته می‌شود که برخلاف نوع اول، نرخ سود علی الحساب آن دوازده درصد است. در کنار این موارد نیز «سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت ویژه شش ماهه» وجود دارد که نرخ سود علی الحساب مربوط به آن هفده درصد تعیین می‌شود.

به منظور افتتاح این نوع سپرده باید مدارک مورد نیاز به همراه حداقل یک‌صد هزار ریال را در اختیار بانک ایران زمین قرار دهید. شرایط کلی ثبت‌نام برای  سپرده‌های کوتاه مدت (از هر سه مدل) یکسان است و کلیه متقاضیان باید حداقل هجده سال سن داشته باشند. افراد حقوقی نیز می‌توانند همانند افراد حقیقی از مزایای سپرده‌های کوتاه مدت بانک ایران زمین بهره‌مند شوند.

سپرده‌های بلند مدت دارای سود مناسبی هستند.

سپرده‌های سرمایه‌گذاری بلند مدت
نوع بعدی از انواع سپرده در بانک ایران زمین، سپرده سرمایه‌گذاری بلند مدت به شمار می‌آید. نکته جالب آن است که این نوع سپرده‌ها نیز همانند سپرده‌های کوتاه مدت به سه دسته مشخص تقسیم‌بندی شده‌اند تا کلیه علاقه‌مندان بتوانند با اطمینان خاطر بیشتری به انتخاب هر یک بپردازند.
در مدل اول از این نوع سپرده سرمایه‌گذاری، شاهد نرخ سود علی‌الحساب ۲۰٫۵ درصد هستیم. این نوع سپرده با نام «سپرده سرمایه‌گذاری بلند مدت با سر رسید یکسال» معرفی شده است. نوع دوم از سپرده‌های بلند مدت نرخ سود علی الحسابی برابر با ۲۱٫۵ درصد دارد و سر رسید آن دو ساله خواهد بود.

و آخرین مورد نیز «سپرده سرمایه‌گذاری بلند مدت با سر رسید سه سال» است که بیشترین میزان  نرخ سود علی الحساب (۲۲٫۵ درصد) را به خود اختصاص داده است.
این نوع سپرده برای افرادی که قصد دارند با قرار دادن دارایی خود در اختیار بانک طی مدت زمان مشخصی به سود بالایی دست پیدا کنند بسیار مناسب است. در واقع مزیت اصلی سپرده‌های بلند مدت سود قابل توجه آن است.
نکته مهم
نوع بلند مدت سپرده در بانک ایران زمین شامل شرط خاصی است که باید به آن توجه داشته باشید. بر طبق شرایط تعیین شده توسط این بانک، اگر فرد صاحب سپرده پیش از تاریخ مربوط به سررسید بخشی از سپرده یا کل آن را دریافت کند، میزان سود نهایی به میزان مشخصی کسر می‌شود. البته این موضوع تنها منحصر به بانک ایران زمین نیست و در سپرده‌های بلند مدت سایر بانک‌ها نیز چنین شرطی برقرار است.
علاوه بر این، یک تفاوت مهم بین افتتاح حساب سپرده بلند مدت و کوتاه‌ مدت وجود داردو آن این است که  برای افتتاح حساب سپرده کوتاه مدت تنها به صد هزار ریال وجه ابتدایی نیاز بود، اما این مبلغ برای سپرده‌های بلند مدت پانصد هزار ریال است.
سرمایه‌گذاری در هر یک از این سپرده‌ها انتخابی مناسب است.

سخن پایانی – فرصت سپرده گذاری در بانک ایران زمین را از دست ندهید…
هر چند بانک ایران زمین در زمره بانک‌های جوان کشور قرار دارد اما به مدد تخصص و مشتری مداری مدیران و کارکنان خود توانسته است با ارائه انواع خدمات بانکی از جمله انواع سپرده‌ گذاری نظر بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند. به همین دلیل در زمان افتتاح حساب مربوط به سپرده‌ها می‌توانید کلیه پرسش‌های خود را با کارکنان این بانک در میان بگذارید تا راهنمایی‌های بیشتری را در اختیار شما قرار دهند.

فراسو

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=67689

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *