صنعت کفش، بستری مناسب برای ارز آوری

مدیر ارشد بازرگانی شرکت ترکیه‌ای در ایران، در ششمین نمایشگاه چرم، کیف، کفش و صنایع وابسته “امپکس” گفت: ما در پنج صنعت مختلف فعالیت داریم اما کار خود را با صنعت کفش آغاز کردیم و در حال حاضر یکی از مطرح‌ترین ها در این صنعت هستیم.

سمیرا حیدرزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی توسعه پویا اظهار داشت: تقریبا نزدیک به ۱۰ سال است که در بازار ایران فعالیت داریم. عمده فعالیت های ما در پنج صنعت کفش، خودرو، مبلمان، لوازم خانگی و ساختمان است و در حقیقت اولین صنعتی که حدود ۳۶ سال پیش در ساختن kimteks poliuretan در ترکیه آغاز کردیم صنعت کفش بود و امروز در بازار ایران یکی از معروفترین ها در این صنعت هستیم. بزرگی بازار این صنعت بالغ بر ۲۰ هزار تن مواد است که سهم مارکتی شرکت ما در این بازار بسته به حضور رقبا دارد که هر ساله در حال نوسان است. در سال گذشته اساسی‌ترین مشکل ما کمبود مواد اولیه بود اما خوشبختانه وضعیت بازار امسال نسبت به سال گذشته بهتر است و برندهای مختلفی توانسته در این بازار حضور یابند و سعی ما بر آن است که در خدمت تولیدکنندگان صنعت کفش باشیم.

وی با اشاره به رقابت تولیدات داخلی صنعت کفش با بازار جهانی گفت: تولیدات داخلی کشور صد در صد با تولیدات جهانی رقابت دارد. با استفاده از طراحی‌های جدید که مطابق با طرح‌های جهانی است، یقین تولیدات کفش داخلی می‌تواند در عرصه جهانی رقابت خوبی داشته باشد. با الگو گیری از طرح های اروپایی و برندهای مطرح در بازار جهانی می توان صادرات بین المللی کفش را از کشورهای منطقه به کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز گسترش داد.

مدیر ارشد بازرگانی شرکت کیمتکس پولیورتان در مورد کیفیت محصولات داخلی گفت: از نظر کیفیت تولیدات داخلی می توان به جرات گفت؛ کفش‌های تولید داخلی، در سطح جهانی چه از لحاظ چرم و چه از لحاظ زیره و چه از لحاظ دوخت بسیار با کیفیت هستند. به نظر من بیشترین نیاز ما به طراحی، مارکتینگ، تبلیغات و گشودن بازارهای صادراتی به روی کشورهایی بجز کشورهای همسایه است. کما اینکه کفش های ایمنی تولید شده توسط کارخانه های داخلی به کشورهای آلمان و آمریکا صادر می شود.

حیدرزاده در ادامه گفت: بیشترین کفش های صادراتی ما بجز کفش های ایمنی که به آلمان و آمریکا صادر می شود، صندل هایی هستند که به کشور های عراق و شمال دریای خزر و افغانستان و پاکستان صادر می‌شود. در این زمینه مارکتینگ خوبی برای کفش هایی که کیفیت بالایی دارند مانند کفش های تولید شده در تبریز، نداریم.

وی با توجه به ارز آوری این صنعت به داخل کشور گفت: اگر تمامی فروش تولیدات داخلی بخصوص فروش به کشورهای همسایه با ارز انجام شود یقین بازار این صنعت برای کشور ارز آوری خوبی خواهد داشت. اما متاسفانه تا جایی که اطلاع دارم بیشتر تولیدکنندگان ما مواد اولیه محصولات تولیدی خود را با ارز وارد کشور می‌کنند و این در حالی است که تولیدات خود را به صورت ریالی به کشورهای همسایه صادر می کنند. این معضل موجب شده که ارز به کشور باز نگردد.

زمانی‌که ما بتوانیم صادرات را کاملا از مجرای قانونی به صورت صادرات ارزی انجام دهیم، این موضوع می‌تواند منبع درآمد مهمی برای کشور باشد.

ساعت بازدید نمایشگاه از ۹ صبح تا ۱۷ بعدازظهر (۲۹ مهر تا ۲ آبان ۹۸_ نمایشگاه بین‌المللی تهران)
تعیین شده و بازدید برای عموم آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط