صنعت بیمه و حمایت از اکوسیستم کسب‌وکار کشور

صنعت بیمه و حمایت از اکوسیستم کسب‌وکار کشور
حمیدرضا حاجی اشرفی، کارشناس مطالعات ریسک و بیمه/
صنعت بیمه و حمایت از اکوسیستم کسب‌وکار کشور
توسعه پویا، کشور ما نیز همچون‌ ‌همه کشورهای جهان در شرایط بزرگ دگردیسی ناشی از رخداد همزمان دو انقلاب بنیادین در ابتدای هزاره سوم میلادی قرار گرفته است:

۱- انقلاب چهارم صنعتی که پیامد آن کاربرد گسترده از هوش مصنوعی است که منجر به کاهش حضور نیروی کار انسانی تا سرحد ممکن در مشاغل مختلف می‌شود.

۲-حذف مصرف انرژی فسیلی و جایگزینی انرژی سبز بجای آن حداکثر تا ۲۰۶۰ میلادی

اگر در سه انقلاب صنعتی پیشین فقط یک نتیجه از هر یک حاصل شد، اما این‌بار دو تحول بزرگ و بنیادی همزمان در حال پیاده‌سازی است. به طبع در انقلاب چهارم، دولت‌ها و ملت‌ها در وضعیت بسیار پیچیده‌تر و سخت‌تر از یک دگردیسی عظیم تمدنی قرار خواهند گرفت.

کارشناسان سازمان بین‌المللی کار، از بین رفتن بیش از یک میلیارد شغل تا ۲۰۴۰ و اضمحلال دهها رشته شغلی و جایگزینی مشاغل جدید را محاسبه کرده‌اند. در نتیجه این ‌پیش فرض‌ها صرفا پیش بینی محض نیستند بلکه به‌ نظر می‌رسد، اظهارکنندگان خود مسئول برنامه‌ریزی این تحولات هستند و با اطمینان از تغییرات پیش رو در جهان سخن می‌گویند.!

این پیشتازی را باید جدی گرفت. بی‌خیالی، بی‌توجهی، بی‌تفاوتی در قبال این تحولات به غیر پاک کردن صورت مسئله حرکت دیگری نیست. شناخت مسائل مختص این دگردیسی و درک مصیبت‌های ناشی ار ریسک‌های آن از اهمیت وافر برخوردار است. به طور مرتب در اخبار از برنامه‌های عمرانی و پروژه‌های نوآورانه کشورهای خلیج فارس، همچون عربستان سعودی، قطر، امارات متحده عربی و … در سال‌های اخیر می‌شنویم. مطالعه طرح‌های اعلام‌ شده نشان می‌دهد که آنها نیز در حال انطباق با دگردیسی تمدنی بزرگ جهان تحت مدیریت سازمان ملل متحد هستند. برای آشنایی با اثرات ژرف تحولات پیش رو در زندگی تک تک ساکنین کره زمین به مطالعات مبسوط‌تر احتیاج است. خلاصه کلام اینکه؛ ایالات متحده آمریکا اعلام کرده تا ۲۰۴۵ حذف کامل مصرف انرژی فسیلی را اجرایی می‌کند. در حالیکه کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه یافته حداکثر تا ۲۰۶۰ برای حذف مصرف انرژی فسیلی آلوده کننده اتمسفر زمین مهلت گرفته‌اند. تفاوت غنی و فقر در پیاده‌سازی برنامه‌های زیست محیطی و تکنولوژی سبز هم به وضوح دیده می‌شوند.

یافته‌های مطالعات ریسک‌های کارآفرینی جوامع محلی در پایلوت بخش جمابرود شهرستان دماوند به مرکزیت شهر کوچک کیلان طی ۱۲ ساله اخیر، این نتایج کلی را نشان می‌دهد:

نخست: گسترس واحدهای SMEs  کلید نجات اقتصاد کشورهای در حال توسعه و جوامع محلی کشورمان است.

دوم: پیاده‌سازی سیستم تعاون- تکافل بهترین الگو تامین سرمایه و ایجاد سینرژی ملی در اکو سیستم محیط کسب‌و‌کار است.

سوم: با از بین رفتن همدلی و اتحاد خانواده گسترده در جامعه ایرانی و تغییرات نسلی رو بسوی فردگرایی و بی‌انگیزگی شغلی جوانان و … یگانه روش موثر، کارآمد، سریع و کم ریسک، جایگزینی استارتآپ‌ها برای تاسیس و هدایت علمی مشاغل امروز و فردا است.

مشاغل امروزی در معرض ریسک‌های مخرب ناشی از دگردیسی تمدنی قرار گرفته‌اند. مشاغل در حال تاسیس نیز از سوی ریسک‌های متنوع تهدید می‌شوند. یگانه سازمان متخصص حامی، ناجی و پشتیبان صاحبان مشاغل و کارآفرینان، شرکت‌های بیمه بازرگانی هستند. آنها می‌توانند با تامین خدمات مشاوره و پوشش‌دهی بیمه‌ای از بنگاههای SMEs در برابر مخاطرات حمایت کنند.
شرکت‌های بیمه تکلیف قانونی در حمایت از اکوسیستم کسب‌وکار ملی بر عهده دارند. سرگرم شدن آنها به منافع پرتفوهای سنتی، حکایت از خود به خواب زدن بیمه‌گران دارد. سرمایه‌گذاری در حوزه تحقیقات و توسعه تکلیف امروزین صنعت بیمه در دوران کنونی دگردیسی بزرگ تمدنی بشر می‌باشد.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=65824

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط