صنعت بیمه نیازمند هم‌افزایی در ایجاد یک زیرساخت فناوری مشترک است

صنعت بیمه نیازمند هم‌افزایی در ایجاد یک زیرساخت فناوری مشترک است
رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه سلسله دیدارها با مدیران و اعضای هیات عامل شرکت‌های بیمه:
صنعت بیمه نیازمند هم‌افزایی در ایجاد یک زیرساخت فناوری مشترک است
دکتر استادهاشمی، امنیت اطلاعات و داده‌های بیمه‌گزاران را به عنوان خط قرمز بیمه مرکزی اعلام کرد.

به گزارش توسعه پویا از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، دکتر علی استادهاشمی در این دور از دیدارهای صمیمانه بر استفاده بیشتر صنعت بیمه از ظرفیت‌های نوین فناوری اطلاعات و ارتباطات تاکید کرد و گفت: صنعت بیمه با فناوری عجین شده و برای افزایش رضایتمندی ذینفعان صنعت بیمه باید همواره زیرساخت‌های فناوری خود را به دانش روز مجهز کنند تا با ارائه خدمات الکترونیک و کاهش زمان پرداخت خسارت، نیازهای مردم را برطرف کنند و تجربه خوش آیندی برای آنها از بیمه ایجاد کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اهمیت امنیت اطلاعات شرکت‌های بیمه و داده‌های بیمه‌گذاران برای نهادناظر گفت: خوشبختانه صنعت بیمه در بخش توسعه زیرساخت‌های فناوری خوب اقدام کرده‌اند اما باید شرکت‌های بیمه با یک هم‌افزایی نسبت به ایجاد یک زیرساخت فناوری مشترک اقدام کنند تا توان فناوری صنعت بیمه تقویت شود و شاهد درز اطلاعات از صنعت نباشیم.

وی تصریح کرد: در رویکرد جدید نظارت هوشمند، عملکرد شرکت‌های بیمه در حوزه فناوری و امنیت داده‌ها رصد می‌شود و با شرکت‌هایی که در این حوزه کوتاهی کنند برخورد می‌شود.

دکتر استادهاشمی در بخش دیگری از سخنان خود از تدوین نظام رتبه بندی  شرکت‌های بیمه خبر داد و گفت: همگام با اصلاحات آیین نامه‌های موجود، عملکرد شرکت‌های بیمه در حوزه‌های فنی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، رضایتمندی ذینفعان، اتکایی و …. بررسی خواهد شد و در مسیر رتبه بندی قرار خواهند گرفت.

وی یکی از امتیازات رتبه بندی را معافیت شرکت‌های بیمه دارای رتبه برتر از حد نصاب‌های آیین نامه‌هایی چون آیین‌نامه سرمایه‌گذاری دانست و گفت: شرکت‌های بیمه باید با پیاده‌سازی مکانیزم خودکنترلی خود را برای نظام رتبه بندی آماده کنند.

رئیس شورای عالی بیمه همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بر تقویت بخش اتکایی شرکت‌های بیمه  تاکید و گفت: شرکت‌های بیمه باید با بهره‌گیری از دانش بین‌المللی در حوزه اتکایی به تنظیم گری روابط میان بیمه‌های جنرال و اتکایی بپردازند و از فن آوری‌های نوین در این حوزه بیشتر استفاده کنند.

وی همچنین از مدیران عامل شرکت‌های بیمه خواست نسبت به حقوق سهامداران توجه بیشتری داشته باشند.

در این دیدارها که امروز پنج شنبه ۶شهریور  در بیمه مرکزی برگزار شد، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت‌های بیمه سامان، اتکایی سامان، سرمد، اتکایی آوای پارس، کاریزما، آرمان، کوثر، میهن، تجارت نو، اتکایی تهران رواک و خاورمیانه که جمعی از پیشکسوتان و خبرگان صنعت بودند به ارائه پیشنهادها و درخواست‌های خود پرداختند.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=66635

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط