شهرداری تهران در ساماندهی افراد آسیب‌دیده تنهاست

شهرداری تهران در ساماندهی افراد آسیب‌دیده تنهاست
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی:
شهرداری تهران در ساماندهی افراد آسیب‌دیده تنهاست

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه بهزیستی در پذیرش مددجویان همکاری لازم را با شهرداری ندارد، گفت: شهرداری تهران در ساماندهی کارتن‌خواب‌ها و متکدیان تنهاست.

به گزارش توسعه پویا به نقل از روابط عمومی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، مهدی اقراریان و جعفر بندی شریبانی اعضای شورای شهر تهران از سامانسرای خاورشهر (مرکز نگهداری موقت مردان) بازدید کردند و از نزدیک در جریان چالش‌های موجود در این مرکز قرار گرفتند.

سید مالک حسینی، مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در جریان این بازدید و توضیح این مرکز، با اشاره به پذیرش افراد به صورت روزانه در سامانسراها گفت: این مراکز در راستای نگهداری موقت و شناسایی وضعیت و همچنین تعیین تکلیف افرادی راه‌اندازی شده که بی‌سرپرست، مجهول‌الهویه، در راه مانده، گمشده و متکدیان بالای ۱۸ سال سن هستند.

وی به وضعیت اکثر مددجویان اشاره و تصریح کرد: بسیاری از مددجویان دارای زخم عفونی باز و اغلب دارای بیماری خاص هستند و یا بیماری اعصاب و روان دارند و حتی خانواده‌هایشان حاضر به پذیرش آن‌ها نیستند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی با بیان تفاوت میان سامانسراها و مددسراهای پایتخت افزود: در مددسراها افراد با اراده خود به مراکز رفت و آمد می‌کنند، اما در سامانسرا مددجویان بعد از پذیرش و مصاحبه مددکاری از سوی قاضی حکم می‌گیرند. حدود ۸۰ درصد مددجویان از سوی قاضی، حکم حضور در بهزیستی را دارند، اما سازمان بهزیستی از پذیرش این افراد امتناع می‌کند.

حسینی با تاکید بر اینکه نامه‌نگاری‌ها در این خصوص با استانداری، فرمانداری و دادگستری نیز انجام شده است، خاطرنشان کرد: یک سال و نیم است که سازمان بهزیستی مددجویان ارجاع شده را پذیرش نمی‌کند و ما در این خصوص با مشکل جدی روبه رو هستیم؛ چرا که هر گونه مشکلی که برای آنان در مراکز ما رخ دهد، تبعات آن متوجه شهرداری تهران است.

گفتنی است شهرداری تهران دارای دو سامانسرای خاورشهر (ویژه مردان) و لویزان(ویژه بانوان ) با ظرفیت ۳۵۰ نفر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط