شبکه بانکی نقش مهمی در تحقق اهداف شعار سال دارد

شبکه بانکی نقش مهمی در تحقق اهداف شعار سال دارد
وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی:
شبکه بانکی نقش مهمی در تحقق اهداف شعار سال دارد
وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی گفت: شبکه بانکی کشور نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در تحقق اهداف شعار سال “مهار تورم، رشد تولید” دارد.

به گزارش توسعه پویا از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، دکتر سید صولت مرتضوی با بیان این مطلب در اولین نشست هم‌اندیشی و آموزشی مدیران صف و ستاد بانک رفاه کارگران، افزود: مخاطب شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اعلام شد، همه اقشار جامعه هستند. همه باید تلاش کنیم تا اهداف این شعار تحقق پیدا کند، اما شبکه بانکی در تحقق هر دو رکن این شعار (مهار تورم و رشد تولید) نقش مهم و اثرگذار دارد. 

وی افزود: متأسفانه با تورم زیادی در کشور روبه رو هستیم. علت اصلی آن نیز رشد نقدینگی و پایه پولی کشور است. هم دولت‌مردان و هم شبکه بانکی باید مراقب باشند و از خلق پول بدون پشتوانه جلوگیری کنند.

دکتر مرتضوی با بیان اینکه در رشد تولید نیز نقش بانک‌ها پر رنگ است، خاطرنشان ساخت: آنها می‌توانند با هدایت نقدینگی به سمت تولید، رونق تولید و اشتغالزایی را رقم بزنند. علاوه بر این، رشد تولید منجر به کاهش نرخ تورم می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به ذی‌نفعان بانک رفاه کارگران اشاره کرد و گفت: بانک رفاه کارگران ذی‌نفع واحد ندارد و بخش قابل توجهی از جمعیت کشور ذی‌نفع این بانک هستند و این به معنای حق‌الناس بودن بانک است. 

وی با تاکید بر ضرورت رعایت مولفه‌های امانت‌داری، تاکید کرد: باید مراقب حق‌الناسی که نزد شما به امانت گذاشته شده است باشیم و اجازه ندهیم به این امانت آسیبی وارد نشود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به الزامات سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: در این زمینه باید حتما بحث اشتغال و رشد تولید را مدنظر داشته باشیم و بدون شک اگر با این رویکرد عمل کنیم خداوند باری‌تعالی هم عنایت می‌کند.

وی به تسویه بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی نزد شبکه بانکی اشاره کرد و گفت: این سازمان در گذشته ابربدهکار بانکی و ابربدهکار نزد خزانه و بانک مرکزی بود که در دولت سیزدهم با تسویه این بدهی‌ها بزرگ‌ترین تسویه بانکی انجام گرفت.

دکتر مرتضوی در پایان تأکید کرد: مردم بزرگترین سرمایه نظام اسلامی هستند. کارکنان خدوم و زحمت‌کش بانک‌ها با توجه به تعامل و ارتباط زیادی که با مردم دارند، باید برخورد مناسبی با آنها داشته باشند و با حفظ شأن و کرامت آن‌ها، خدمات خود را به مشتریان عرضه کنند.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=56265

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *