سپهر ماهان؛ ارائه دهنده نرم‌افزار شبکه اجتماعی سازمانی

مدیرعامل شرکت فناوران سپهر ماهان در هفتمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات گفت: شرکت سپهر ماهان سیستم اجتماعی خود را به گونه ای طراحی کرده است که ارتباطات داخل سازمانی را تسهیل و فعالیت‌های سازمانی را تسریع کند و پروژه جدیدی را با بانک سپه با همین هدف آغاز کرده است.

محسن روح الامین در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی توسعه پویا گفت: بانک سپه، بیش از ۱۴ هزار نفر بازنشسته در سراسر کشور دارد که شرکت برای رفاه حال این عده کانالهای ارتباطی را بوجود آورده تا بتوانند تعامل بیشتری برای امور رفاهی و پرسنلی خود داشته باشند. کانالها عمدتا برای امور رفاهی و پرسنلی بازنشستگان و یا در مواردی برای همکاری طراحی شده اند. به‌طور مثال؛ اگر بخشنامه‌ای در بانک صادر شود، از طریق کانالهای ارتباطی به شعبات سراسر کشور ارسال می‌شود. بدون وجود چنین سیستمی سوالاتی که در این زمینه مطرح می‌شود به صورت غیر رسمی در گروه های تلگرامی در فضای مجازی مطرح و به آنها پاسخ داده می‌شود.

وی افزود: اینطور نیست که در بانک یک سیستم جامع وجود داشته باشد که بتواند هم ارتباطات برقرار کند و هم مدیریت دانش را نیز انجام دهد‌. به طور مثال اگر سوالی در خراسان جنوبی مطرح شود احتمالا آن سوال در اهواز هم مطرح خواهد شد. به سوال مطرح شده یکبار پاسخ داده می شود و n بار نیز از آن استفاده می‌شود. در حال حاضر یک سوال n بار پرسیده می‌شود و n+1 بار به آن پاسخ داده می‌شود و الزاما این پاسخ‌ها نمی‌توانند صحیح هم باشند. در نتیجه برای پاسخگویی به سوالات و استفاده بهینه از پاسخ‌ها، گروه های ارتباطی شکل می‌گیرد. شبکه اجتماعی ما فراتر از یک پیام رسان است. روابط عمومی‌ها، امور رفاهی، منابع انسانی، بازاریابی، تحقیقات و امور مناطق می توانند از این سیستم بهترین بهره را ببرند.

روح الامین با اشاره به اهمیت سیستم ارتباطی در سازمانها گفت: بستر ارتباطات در حوزه سازمانها بالاخص سازمانهای بزرگ‌ به فراموشی سپرده شده است. اغلب در سازمانها به موضوعات عملیاتی و مکانیکی توجه می‌شود، اما آنجا که باید بهره‌وری توسط ارتباطات انجام شود، توجهی صورت نمی‌گیرد. بیشترین بهره‌وری‌ در سازمانها توسط ارتباطات شکل می‌گیرد. سعی ما برآن است که سازمانها به این امر مهم توجه ویژه داشته و از دانش و بهبود ارتباطات بهره برده و کارهای جدیدی در این بستر انجام دهند.

وی در ادامه گفت: همایش عنوان بزرگی را به همراه دارد. فناوری خود حوزه بسیار بزرگی است که امیدواریم در آینده توجه بیشتری به این قبیل همایش‌ها شده و مخاطبان بیشتری را جذب خود کند.

شرکت دانش بنیان سپهر ماهان شرکتی است که در سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را به طور غیر رسمی آغاز کرد و در سال ۱۳۹۵ با همکاری و همراهی استادان و صاحب‌نظران فناوری اطلاعات و ارتباطات، به صورت شرکت سهامی خاص در اداره ثبت شرکتهای تهران ثبت شده است.
در حال حاضر سپهرماهان بالغ بر ۲۵ نفر نیروی فعال دارد که به صورت تمام‌وقت و پاره‌وقت با این شرکت همکاری می‌کنند. زمینه کاری شرکت در حوزه گروه‌افزارهای سازمانی مبتنی بر همکاری و تشریک مساعی است که با دستیابی به آخرین و بهترین تجربیات جهانی، کاراترین شبکه تعاملی اجتماعی به نام سازمان را در ایران بنیان نهاده است.
هدف سپهر ماهان گسترش و رشد سازمان در سطح بین‌المللی است و در این راه تلاش ما بر این است که سازمانها با استفاده از روش‌ها و ابزارهای نوین و آخرین تکنولوژی‌های روز بتوانند در بالاترین سطح قرار گیرند.
https://www.sepehrmahan.com

سایر اخبار مرتبط