سربلندی بیمه ایران زمینه ساز توسعه صنعت بیمه کشور است

سربلندی بیمه ایران زمینه ساز توسعه صنعت بیمه کشور است
رئیس کل بیمه مرکزی ایران در سالروز تاسیس بیمه ایران:
سربلندی بیمه ایران زمینه ساز توسعه صنعت بیمه کشور است
موضوع فرهنگ بیمه باید به شکل شایسته ای در کشور نهادینه شود تا به افق های پیش بینی شده در حوزه ضریب نفوذ بیمه دست پیدا کنیم.

به گزارش توسعه پویا از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر علی استاد هاشمی در سالروز تاسیس شرکت سهامی بیمه ایران در جمع مدیران، کارکنان و اعضای شبکه فروش این شرکت اظهار داشت: فرایند توسعه فرهنگ بیمه با روش های هوشمندانه و راهبردهای اصولی در بین آحاد مردم تحقق خواهد یافت.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اهمیت شناساندن ظرفیت های بیمه ای به تمامی آحاد جامعه، خاطرنشان کرد: اگر فرایند پرداخت خسارت با دست باز ، عادلانه، منصفانه و بر اساس نرخ های تعیین شده صورت گیرد سطح اعتماد عمومی به این صنعت نیز افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: تسهیل امر بیمه گری با استفاده از ابزارهای دیجیتالی و بستر الکترونیکی و همچنین دقت در موضوع پرداخت خسارات، رشد حداکثری ضریب نفوذ بیمه را به دنبال خواهد داشت.

رئیس شورای عالی بیمه، پرداختن شرکت بیمه ایران به بیمه تکافل را رویکردی مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بیمه تکافل جای بحث و تبادل نظر و اقدامات علمی فراوانی دارد که باید به جزئیات آن توجه ویژه ای داشته باشیم.

دکتر استاد هاشمی با بیان این مطلب که پژوهشکده بیمه و بیمه مرکزی در سال گذشته اقدامات و تحقیقات قابل توجهی را در خصوص بیمه تکافل انجام داده اند، اظهار داشت: در حال حاضر حدود یکصد و پنجاه شرکت در چهل کشور در زمینه بیمه تکافل فعالیت می کنند  که نشان دهنده اهمیت جایگاه بیمه تکافل در صنعت بیمه جهان است و در ایران هم خوشبختانه به رسمیت شناخته شده است.

وی افزود: تدوین آیین نامه اجرایی تکافل، تاسیس شرکت های تکافلی و صندوق تکافل توسط بیمه مرکزی ایران و پژوهشکده بیمه از مهمترین برنامه های ما برای نهادینه سازی آن به شمار می آید.

ایشان از مذاکرات مقدماتی برای تاسیس نخستین شرکت تکافلی ایران در منطقه آزاد کیش نیز انجام شده است که بلافاصله پس از تصویب آیین نامه ذی ربط راه اندازی خواهد شد.

رییس کل بیمه مرکزی با قدردانی از تلاش های شرکت بیمه ایران برای رفع مشکلات شرکت بیمه توسعه بر اساس تکالیف قانونی خود، ابراز امیدواری کرد که مشکلات تمامی بیمه گذاران، مرتفع شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: انتظار داریم در بحث سامانه جامع بیمه گری  تلاش بیشتری شود و بیمه ایران باید در زمینه ارتقای این سامانه به شرکت های دیگر کمک کند.

سکاندار صنعت بیمه با اشاره به این مطلب که مدیر پروری بیمه ایران در صنعت بیمه یک ضرورت است  خواستار پیگیری جدی تر و گسترده موضوع شایسته سالاری و تعلیم مدیران شایسته برای پرورش نسل های جدید و آینده بیمه کشور شد.

وی در ادامه به موضوع شبکه فروش بیمه در کشور پرداخت و گفت: بیش از ۷۰ درصد فروش بیمه نامه ها هم اکنون توسط شبکه فروش صنعت بیمه صورت می گیرد و هر چقدر هم که پلتفرم های موجود فعالیت کنند نمی توانند جای این نیروی انسانی حرفه ای و با تجربه را بگیرند.

استاد هاشمی در همین راستا، توانمندسازی و به روز کردن این شبکه گسترده را یکی دیگر از وظایف همه شرکت های بیمه و به ویژه بیمه ایران ارزیابی کرد.

رییس کل بیمه مرکزی ایران، در پایان خواستار کمک وزارت امور اقتصادی و دارایی برای موضوع حاکمیت شرکتی و اساسنامه بیمه ایران برای برطرف ساختن مشکل زیان انباشته این شرکت شد.     

گفتنی است آیین هشتاد و هشتمین سالروز تاسیس شرکت سهامی بیمه ایران با حضور دکتر محمدجواد شریف زاده _ معاون امور بانکی بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی_ مدیران ارشد صنعت بیمه کشور، مدیران عامل سابق و اسبق بیمه ایران و حسن شریفی رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران، اعضای هیات مدیره، معاونین و مدیران ستادی و اجرایی، اعضای کانون سراسری انجمن های صنفی نمایندگان بیمه ایران، اعضای کانون بازنشستگان، پیشکسوتان، گروهی از بیمه گذاران عمده حقوقی و حقیقی در سالن همایش های ساختمان مرکزی بیمه ایران شرکت برگزار شد.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از « طرح تکافل تکمیلی عمر و حوادث کارکنان دولت » به عنوان بزرگترین طرح ملی صنعت بیمه کشور رونمایی شد.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=69319

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *