سامانه درمان الکترونیک «سدا» نوآوری جدید شرکت بیمه ایران

سامانه درمان الکترونیک «سدا» نوآوری جدید شرکت بیمه ایران
سامانه درمان الکترونیک «سدا» نوآوری جدید شرکت بیمه ایران
شرکت بیمه ایران با رعایت اصول مشتری‌مداری، نوآوری و خلافیت، سامانه درمان الکترونیک «سدا» را با هدف ارائه خدمات آنلاین به بیمه‌گزاران و ایجاد آرامش و اطمینان برای آنها راه‌اندازی کرده‌است.

به گزارش خبرنگار توسعه پویا، با ورود به دنیای تکنولوژی، استفاده از سامانه‌های الکترونیکی برای ثبت و مدیریت اطلاعات یک ضرورت است. شرکت‌های بیمه‌ای کشور نیز برای همگام شدن با تکنولوژی‌های روز دنیا و تسهیل ارائه خدمات به بیمه‌گزاران خود، سامانه‌های نسخه الکترونیکی را برای ثبت و مدیریت اطلاعات مربوط به داروها و دیگر خدمات درمانی راه‌اندازی کرده‌اند. استفاده از سامانه نسخه الکترونیکی می‌تواند به‌طور‌ قابل‌توجهی فرآیند ثبت و مدیریت اطلاعات را تسهیل کند و باعث بهبود کیفیت و سرعت خدمات درمانی شود.

 یکی از فواید به‌کارگیری تخصص‌های فناوری اطلاعات در حوزه پزشکی و درمان، نسخه نویسی الکترونیکی است. اجرای طرح نسخه الکترونیکی از سال ۹۵ در کشور آغاز شده و طی سال‌های گذشته رواج بیشتری یافته و اکنون به مصوبه‌ای لازم‌الاجرا تبدیل شده است.

شرکت بیمه ایران نیز از این امر مستثنی نبوده و برای ارائه خدمات آنلاین خود به بیمه‌گزاران، سامانه درمان الکترونیکی «سدا» را راه‌اندازی کرده است. در این سامانه بیمه‌گزاران، می‌توانند سوابق درمانی، هزینه‌های درمان، انواع طرح‌های بیمه و سایر اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند. از ویژگی‌های مهم این سامانه، امکان حذف بسیاری از فرایندهای اداری است و نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر نماینگی بیمه را ندارد. بیمه‌شدگان می‌توانند به صورت آنلاین از خدمات «سدا» استفاده کنند. این سامانه برای افراد حقیقی و حقوقی به طور جداگانه قابل استفاده است و همه بیمه‌شدگان می‌توانند برای ثبت نام در این سامانه اقدام‌ نمایند.

گستردگی سامانه درمان الکترونیک «سدا» موجب افزایش ارائه خدمات شرکت بیمه ایران شده است. این سامانه شامل سه بخش بوده که عبارتند از : ورود به سامانه مراجع درمانی، سامانه بیمه‌شدگان و ثبت مراجع درمانی جدید.

چرا سامانه درمان الکترونیک جدید بیمه ایران؟

  • کارتابل محور برای تمامی کاربران و ذینفعان
  • اعلام خسارت از طریق اپلیکیشن موبایلی (غیرحضوری)
  • امکان ثبت ریز خدمات و محاسبه سیستمی
  • اجرای نسخه الکترونیک و حذف دفترچه
  • امکان صدور یک قرارداد با طرح‌های گوناگون

مزایای استفاده از سامانه «سدا»

بیمه‌گزارانی که از سامانه درمان الکترونیک «سدا» شرکت بیمه ایران استفاده می‌کنند از مزایایی زیر برخوردار می‌شوند:

  • عدم نیاز به داشتن کارت درمان تکمیلی برای بیمه‌شدگان.
  • عدم نیاز به دریافت معرفی‌نامه و مراجعه حضوری جهت بستری در بیمارستان‌های طرف قرارداد با بیمه ایران در کل کشور.
  • امکان صدور معرفی نامه الکترونیکی « بستری و سرپایی» توسط مراجع طرف قرارداد در هر ساعت از شبانه‌روز: این مورد با کنترل مبلغ مانده تعهد، فرانشیز بیمه و استعلام اعتبار قرارداد شرکت سهامی بیمه ایران همراه است.
  • تلفن پشتیبانی ۰۹۶۶۸ بصورت تمام وقت آماده پاسخ‌گویی می‌باشد.
  • اعتبار سنجی و دریافت استعلام سقف تعهدات باقی‌مانده بصورت لحظه‌ای (آنلاین).
  • ارسال پیامک به بیمه‌گزار در زمان دریافت خدمت از مراجع درمانی.
  • استفاده از این سامانه موجب تسهیل در استفاده از خدمات درمان تکمیلی می‌شود.
  • عدم طی کردن پروسه‌های زمانبر اداری جهت ارائه اسناد و فاکتورها برای دریافت هزینه از شرکت.
  • آسایش و اطمینان خاطر بیمه‌شدگان در ایام تعطیل و خارج از وقت اداری جهت استفاده از بیمه تکمیلی.

اگر بیمه‌گزار دارای بیمه تکمیلی باشد، در هر ساعت از شبانه روز می‌تواند با ارائه کدملی و دفترچه درمان به مراجع درمانی طرف قرارداد مراجعه کند. اگر هزینه مورد نظر در تعهدات قرارداد بیمه باشد، می‌تواند بدون پرداخت وجه از خدمات درمانی استفاده کند.

سامانه درمان الکترونیک «سدا»

لینک کوتاه:‌

https://toseepooya.ir/?p=80819

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *