رکورد برگزاری مانورهای عملیاتی در مترو تهران شکسته شد

رکورد برگزاری مانورهای عملیاتی در مترو تهران شکسته شد
رکورد برگزاری مانورهای عملیاتی در مترو تهران شکسته شد
مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از برگزاری ۲۷ مانور عملیاتی در راستای ارتقای توانمندی کارکنان خبر داد.

به گزارش توسعه پویا از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، مسعود درستی گفت: این مانورها با چهار عنوان «تخلیه اضطراری قطار در تونل و کوپل قطار معیوب»، «انتشار دود و حریق در قطار و تخلیه اضطراری مسافری در تونل»، «آبگرفتگی در ایستگاه ها و خطوط»، «دود گرفتگی و تخلیه اضطراری مسافری در خاموشی ایستگاه» ، در تمامی خطوط متروی تهران و حومه به صورت هم‌زمان با حضور هزار و ۴۰۰ نفر و به همت مدیریت ایمنی و مهندسی عملیات شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه برگزار شد.

وی تصریح کرد: این مانورها در راستای آمادگی هر چه بیشتر در مقابله با نقص فنی قطار که منجر به تخلیه مسافری می‌شود با همکاری مدیریت‌های ارشد خطوط و واحدهای عملیاتی و نظارتی برگزار شده است.

درستی خاطرنشان کرد: سناریوی هر مانور پیش‌بینی شده بود و در ساعات غیر بهره‌برداری و با هدف سنجش میزان آمادگی نیروی انسانی برگزار شد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: راهبر هر قطار در هنگام بروز نقص فنی پس از بررسی اولیه، نقص فنی را به مرکز فرمان و راهبر کمکی اطلاع‌رسانی و با اعلام پیج، مسافران را به صبر و حفظ آرامش دعوت می‌کرد.

وی افزود: در این مانورها تمامی کارکنان واحدهای درگیر یک بار دیگر شرح وظایف و دستورالعمل‌های مربوطه که قبلاً با آنها آشنا بودند را دوره کرده و مطابق با آنها در زمان مناسب اقدامات لازم را انجام دادند.

درستی خاطرنشان کرد: عملکرد کارکنان در این مانور ارزیابی و برنامه‌ریزی برای برگزاری آموزش در جهت افزایش مهارت، تقویت عملکرد، افزایش سرعت عمل کارکنان، مطالعه و آشنایی کامل با دستورالعمل‌ها و روش‌های اجرایی مرتبط با حوزه کاری نیز انجام شد.

گفتنی است: مانورهای عملیاتی برون سازمانی نیز با مشارکت سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان شهرداری و با همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در حال برنامه‌ریزی است و امیدواریم با انجام هماهنگی های لازم بتوانیم آن در اسفند ماه اجرا کنیم.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=75389

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط