رکورد جدید تولید در پتروشیمی پردیس/ عبور از ۳۰۰ هزار تن تولید ماهیانه

رکورد جدید تولید در پتروشیمی پردیس/ عبور از 300 هزار تن تولید ماهیانه
رکورد جدید تولید در پتروشیمی پردیس/
عبور از ۳۰۰ هزار تن تولید ماهیانه
پتروشیمی پردیس با بهینه سازی شرایط تولید در برنامه های تعمیرات اساسی و برنامه ریزی دقیق برای پایداری تولید به رکورد جدیدی در تولید ماهیانه محصول اوره دست یافت که از ابتدای راه اندازی فاز سوم شرکت در سال ۱۳۹۶ تاکنون بی سابقه بوده است.

به گزارش توسعه پویا از روابط عمومی و امور بین الملل، پتروشیمی پردیس به دلیل بهره مندی از موقعیت استراتژیک، حجم بالای تولیدات و فن آوری برتر، هماهنگی با استانداردهای فنی و زیست محیطی به روز، سهولت دسترسی به خوراک گازطبیعی، خطوط حمل و نقل دریایی و برخورداری از تأسیسات ذخیره سازی محصولات و اسکله بارگیری اختصاصی برای صادرات محصولات و قرارگرفتن درکنار دریا یکی از مهمترین قطب های تولید اوره و آمونیاک در جهان و بزرگترین مجتمع تولیدکننده این محصولات در خاورمیانه به شمار می رود.

این شرکت بالغ بر ۳۰ درصد تولید اوره و آمونیاک کشور را در اختیار دارد و به عنوان ارزآورترین پتروشیمی کشور و دومین شرکت ارزآور ایران در سال ۱۴۰۲ افزون بر منابع اقتصادی، منافع استرتژیک کشور را نیز تامین می کند. پردیس با تولید بیش از ۱.۵ درصد کود اوره دنیا نقش به سزایی در تأمین امنیت غذایی مردم ایران و جهان دارد.


ثبت اولین رکورد تولید ماهیانه بالای ۳۰۰  هزار تن اوره

شرکت پتروشیمی پردیس در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ با تولید ۳۰۲۱۶۲ تن محصول اوره برای اولین بار از بدو راه اندازی فاز سوم شرکت در سال ۹۶ تا کنون به رکورد بالاترین تولید ماهیانه اوره و اولین رکورد تولید بالای ۳۰۰ هزار تن در ماه دست پیدا کرد. رکورد پیشین تولید ماهیانه اوره مربوط به فروردین ماه سال ۱۴۰۰ با تولید ۲۹۹۹۱۱ تن است که  رکورد جدید افزایش ۰.۷۵ درصدی تولید نسبت به رکورد قبل را به همراه دارد.

 بالاترین رکوردهای تولید ماهیانه اوره شپدیس از سال ۹۶ تاکنون به شرح زیر است:

تولید اوره پتروشیمی پردیس در اردیبهشت ماه جاری نسبت به اولین رکورد ماهیانه تولید این محصول در آذرماه سال ۱۳۹۷ بیش از ۸ درصد (۲۲۷۷۳ تن) افزایش داشته است. این میزان تولید نسبت به میانگین ماهیانه سال ۱۴۰۲ افزایش ۱۵ درصدی داشته و نسبت به میانگین تولید هفت ماهه سال مالی ۱۴۰۳ منتهی به ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ نیز با افزایش ۲۲ درصدی همراه بوده است.

میزان تولید محصول اوره در اردیبهشت ماه امسال نسبت به ماه قبل نیز رشد بیش از ۶ درصدی را نشان می دهد و درآمد حاصل از فروش کل محصولات پردیس در این مدت ۶ درصد افزایش یافته است.

براساس این گزارش مجموع تولید اوره و آمونیاک پتروشیمی پردیس در اردیبهشت ماه امسال نسبت به میانگین ماهیانه سال قبل ۱۵ درصد و نسبت به میانگین تولید هفت ماهه سال مالی ۱۴۰۳ بیش از ۲۲ درصد افزایش داشته است.

پتروشیمی پردیس در دومین ماه سال ۱۴۰۳ در مجموع ۳۵۵۸ میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به میانگین ماهیانه سال قبل ۱۸ درصد رشد و نسبت به میانگین درآمد هفت ماهه سال مالی ۱۴۰۳ نیز ۱۳ درصد رشد داشته است.

با گذشت ۸ ماه از سال مالی منتهی به ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۳، پتروشیمی پردیس ۲,۰۳۰,۶۶۳ تن محصول اوره کشاورزی تولید کرده که نسبت به مدت مشابه قبل ۱۰ درصد رشد را نشان می دهد. همچنین در دوره سال مالی ۱۴۰۳ منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ صادرات ۱۴۹۶۴۸۱ تن محصول اوره را داشته که دارای رشد ۲۱ درصدی صادرات اوره نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل می باشد. همچنین در صادرات کل محصولات آمونیاک و اوره شاهد رشد ۱۲ درصدی در دوره سال مالی ۱۴۰۳ منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل می باشیم .درآمد حاصل از فروش صادراتی اوره در این مدت ۱۷.۷۲۷ میلیارد تومان بوده که نسبت به ۸ ماهه سال مالی ۱۴۰۲ بیش از ۱۴ درصد افزایش داشته است.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=81058

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *