رفتارهای هیجانی و سیاسی، عامل اصلی نوسان در بازار سرمایه/ حمایت ویژه و همه‌ جانبه دولت و مجلس از بورس

رفتارهای هیجانی و سیاسی، عامل اصلی نوسان در بازار سرمایه/ حمایت ویژه و همه‌ جانبه دولت و مجلس از بورس
نماینده مجلس دوازدهم مجلس مطرح کرد:
رفتارهای هیجانی و سیاسی، عامل اصلی نوسان در بازار سرمایه/ حمایت ویژه و همه‌ جانبه دولت و مجلس از بورس
بهروز محبی نجم آبادی، نماینده مجلس دوازدهم، رفتارهای هیجانی و سیاسی را عامل اصلی نوسان در بازار سرمایه ذکر کرد و اظهار داشت: بازار سرمایه در دولت چهاردهم با حمایت ویژه و همه جانبه دولت و مجلس به ثبات لازم می‌رسد.

به گزارش توسعه پویا، بهروز محبی نجم‌آبادی، با بیان این که بازار سهام از سال‌های گذشته مورد توجه جدی همه جریان‌های سیاسی کشور بوده، به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، گفت: مجلس با اتخاذ سیاست‌های ویژه در بودجه سالیانه، توانست فضای پر نوسان بازار سرمایه را با حمایت دولت و تدابیر مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیریت کند.

تاثیر عوامل سیاسی بر بازار

وی با اشاره به اینکه بازار سهام در شرایط کنونی، تحت تاثیر رفتارهای هیجانی و سیاسی مربوط به انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد، افزود: به طور کلی عوامل سیاسی، سرمایه‌گذاران را با یکسری از رفتارهای هیجانی مواجه کرده که این موضوع پس از نتیجه نهایی انتخابات برطرف خواهد شد.

محبی نجم آبادی با تاکید بر این که حمایت‌های دولت و مجلس، فضای مطمئنی را در بازار سرمایه حاکم می‌کند، تصریح کرد: هم‌اکنون با اصلاح دستورالعمل‌های «بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳» و «دستورالعمل جدید قیمت خوراک و فرآورده‌های پالایشی» بسترهای لازم برای ورود سرمایه به بازار فراهم شده و امید می‌رود در دولت چهاردهم با اصلاح برخی ساختارهای کلان اقتصادی شاهد اتفاقات مثبت در بازار باشیم.

تلاش مجلس برای بازگشت اعتماد به بورس

نماینده مردم خراسان رضوی (جغتای/ جوین/ سبزوار)، از حمایت ویژه مجلس از بازار سرمایه خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم تا برنامه‌ها به سمت ایجاد تعادل در معاملات بازار و بازگشت اعتماد از دست رفته سهامداران پیش رود.

وی با بیان این که نباید اجازه داد عده‌ای فضای اقتصادی کشور از جمله بورس را به واسطه انتخابات ریاست جمهوری ملتهب کنند، گفت: تجربه نشان داده طی سال‌های گذشته، بازار با وجود جو روانی منفی به ثبات لازم رسیده است.

محبی در پایان اظهار امیدواری کرد: چشم‌انداز بازار سرمایه در دولت چهاردهم با حمایت ویژه و همه جانبه دولت و مجلس روشن خواهد بود.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=82736

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *