رشد ۷۵ درصدی فروش مهرام/ ۲۰۱ تن تولید روزانه

کامران منزوی، مدیرعامل گروه تولیدی مهرام گفت: شرکت تولیدی مهرام در سال ۱۳۹۹ رکورد تولیدی ۳۷۴۰۸ تن داشت که این رکود با توجه به طراحی تولید ۳ هزارتنی شرکت بی سابقه بوده است. امروز با تلاش همکاران شاهد رسیدن این رکورد به ۲۰۱ تن تولید در روز هستیم. مهرام توانسته با تکیه بر افزایش تولید و کیفیت در محصولات، پیشتاز در صنعت موادغذایی کشور باشد.

به گزارش خبرنگار توسعه پویا، کامران منزوی، مدیرعامل گروه تولیدی مهرام در بازدید و نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: مهرام با تولید روزانه ۲۰۱ تن محصول توانسته رکود قابل توجهی را برای خود کسب کند. با هدف توسعه فعالیت شرکت و با تصمیم هیات مدیره، دو کارخانه جدید در اطراف شرکت و یک کارخانه در شیراز خریداری شده است که بزودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل مهرام گفت: محصولات مهرام عمدتا از طرق دو شرکت مهبان و پرنیان به صورت مویرگی به تمام استان و بخشی دیگر نیز از طریق نمایندگی‌ها توزیع می‌شود. این شرکت که از استاندارد ملی ایران و گواهینامه‌های سیستم مدیریتی ایزو برخوردار است محصولات متنوع خود را به اقصی نقاط دنیا از جمله استرالیا، کانادا و امارات صادر می‌کند. مهرام با تولید انواع سس و درسینگ‌ها، کچاپ، رب گوجه ، رب انار، سرکه و… اینک با تکیه بر دستاوردهای نوین به مجموعه‌ای پیشتاز در عرصه تولید مواد غذایی کشور بدل شده است.

شهاب گودرزی، مدیرمالی گروه تولیدی مهرام در این نشست به ارائه گزارش مالی پرداخت و گفت: فروش مهرام نسبت به دوره مشابه سال قبل براساس مستندات، حدود ۷۵ درصد رشد ریالی داشته و از نظر مقداری حدود ۱۱ درصد کاهش داشته که این کاهش تابع مشکلاتی مانند تامین موادی اولیه بخصوص روغن در ماه‌های اردیبهشت و خرداد بود. مشکل تامین مواد اولیه موجب شده تا ظرفیت اسمی کارخانه به طور کامل استفاده نشود.

گودرزی افزود: مهمترین قوانین حاکم بر فعالیت شرکت؛ قانون تجارت، قانون مالیات‌های مستقیم و کار و تامین اجتماعی، قانون مبارره با پولشویی، مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار از جمله الزامات حاکمیت شرکتی (اساسنامه شرکت، مصوبات هیات مدیره و دستورالعمل‌هایی که برای تصمیم‌گیری و حدود اختیارات مدیران تهیه شده است) استاندارهای حسابداری و حسابرسی است.

مدیرمالی گروه مهرام گفت: سرمایه شرکت در ابتدای تاسیس یک میلیون ریال بود که با توجه به نام و جایگاه مهرام، طی سال‌ها تلاش و فعالیت بالاخص در سال‌های اخیر توانسته افزایش سرمایه‌ خوبی داشته باشد که امیدواریم در برنامه‌های آتی هیات مدیره شاهد افزایش سرمایه بیشتری باشیم.

گروه تولیدی مهرام به پشتوانه قدمت طولانی و برخورداری از کیفیت بالای محصولات سعی کرده است که همیشه اهداف و راهبردهای مدیریتی خود را به سرانجام برساند. سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها، افزایش ظرفیت تولید از طریق اجرای طرح‌های توسعه بالاخص در سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و پیگیری آن در سال ۱۴۰۱ از مهمترین اهداف راهبردهای مدیریتی است.

وی در پایان گفت: شرکت مهرام مانند تمامی شرکت‌های پیشرو سعی دارد تمام ریسک‌های موجود را تجزیه و تحلیل کند. یکی از مهمترین ریسک‌هایی که تمام تولیدکنندگان با آن مواجه هستند، ریسک نقدینگی است. گاهی دوره گردش تولید و فروش محصول تا بازگشت وجه آن به حساب بانکی شرکت، بعضا شش الی هفت ماه زمان صرف می‌شود که شرکت برای تامین مالی نیاز به بهره‌گیری از تسهیلات بانکی دارد. شرکت اگر براساس نقدینگی خود برنامه ریزی کند، می‌تواند سود سهامداران را بیشتر تامین کند. ریسک نرخ بهره، ریسک نرخ نوسانات ارز، ریسک ناشی از رقابت در صنعت و نهادهای تولیدی کار تولید را سخت کرده است. استراتژی اصلی شرکت، بهبود زیرساخت و افزایش ظرفیت تولید، توسعه سبد محصول و توسعه بازار است.

مهرام از منظر بورس اوراق بهادار

شرکت در تاریخ ۱۳۷۵/۱۱/۲۴ در بورس اوراق بهادار تهران در گروه صنایع غذایی با (نماد غمهرا) درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ ۱۳۷۵/۱۲/۲۵ مورد معامله قرار گرفته‌است.

سهم بازار در گروه محصولات مختلف این شرکت از کل بازار داخلی به شرح زیر است:

گروه دارای سهم تقریبی ۳۵ درصد از بازار می‌باشد و رهبر این بازار است و در گروه درسینگ با فروش دارای سهم تقریبی ۱۵ درصد از بازار می‌باشد.
 در گروه کچاپ دارای سهم تقریبی ۲۵ درصداز بازار می‌باشد و در کنار رقیب اصلی خود در این بازار رتبه اول و بعضاً دوم را دارد و در سایر گروه محصولات مهرام سهمی کمتر از ۵ درصد از بازار را دارد.
 

گروه تولیدی مهرام در سال ۱۳۴۹ تاسیس و به بهره‌برداری رسید. تنوع تولیدات مهرام در ابتدا به شش محصول خلاصه می‌شد که سس مایونز جایگاه ویژه‌ای در میان مردم و کشور بدست آورد. مهرام به مرور زمان و طی سال‌ها فعالیت، سبد کالایی خود را گسترده‌تر کرده که هم اکنون تعداد محصولات تولیده شده بالغ بر ۷۲ نوع است که در گروه سس‌های سرد شامل انواع مایونز و سس‌های سالاد، گروه سس‌های گرم شامل انواع کچاپ ساده و تند، ترشیجات، چاشنی‌جات، مرباجات و کنسروهای غیرگوشتی قرار می‌گیرند. حدود ۷۷ درصد جامعه شهرنشین ایران از سس استفاده می‌کنند. تعداد تولیدکنندگان سس در کشور ۲۲۸ واحد تولیدی و ظرفیت تولید انواع سس ۱۱۶ هزار تن در سال است.

بازدید خبرنگاران از گروه تولیدی مهرام به هماهنگی سازمان بورس و اوراق بهادار صبح روز دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ انجام شد.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=51507

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *