رسانه‌ها با انعکاس مطلوب پیامدهای مثبت اصلاح سازوکارها امیدآفرینی کنند

رسانه‌ها با انعکاس مطلوب پیامدهای مثبت اصلاح سازوکارها امیدآفرینی کنند
وزیر صمت در مراسم رونمایی از هوشمند سازی صدور کارت بازرگانی:
رسانه‌ها با انعکاس مطلوب پیامدهای مثبت اصلاح سازوکارها امیدآفرینی کنند

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم رونمایی از هوشمند سازی و حذف نقش عامل انسانی در صدور کارت بازرگانی از رسانه ها خواست تا پیامدها و تاثیرات مثبت اصلاحات در ساز و کارها را برای مردم به خوبی منعکس کنند و در جامعه امید آفرینی نمایند.

به گزارش توسعه پویا به نقل از شاتا، سید رضا فاطمی امین در آیین رونمایی از فرآیند هوشمند سازی و حذف نقش عامل انسانی در صدور کارت بازرگانی با بیان این مطلب، افزود: تسهیل گری یکی از ارکان چهارگانه اولویت دار ما می باشد و با تکمیل سامانه جامع تجارت روش حکمرانی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز تغییر می کند.

انجام ۲۵ استعلام به صورت برخط و بدون دخالت انسانی از ۲۰ دستگاه مختلف

وی با اشاره به برخی مزیت‌ها و پیامدهای مثبت و امید آفرین فرآیند هوشمند سازی صدور کارت بازرگانی بیان کرد: انجام ۲۵ استعلام به صورت برخط و بدون دخالت انسانی از ۲۰ دستگاه مختلف در راستای تسهیل گری امور کسب و کار می باشد.

حذف فضای رانت و امضاهای طلایی با فرآیند هوشمند سازی

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: با هوشمند‌سازی صدور کارت بازرگانی فضای رانت و امضای طلایی از بین می‌رود و به سمت اقتصاد شفاف و قابل اتکا می‌رویم.

برچیده شدن کارت بازرگانی جعلی به صورت کامل

فاطمی امین همچنین گفت: با هوشمند سازی و اقدامات انجام شده موضوع صدور کارت های بازرگانی جعلی به صورت کامل از بین می رود و همچنین کسانی که صلاحیت لازم را ندارند قادر به دریافت کارت بازرگانی نخواهند بود.

رسانه ها امید آفرین باشند

وی با بیان اینکه با هوشمند سازی، صدور و تمدید کارت بازرگانی منوط به پرداخت مالیات خواهد شد، گفت: رسانه ها باید پیامدها و تاثیرات مثبت اصلاحات در ساز و کارها را برای مردم به خوبی منعکس کنند و در جامعه امید آفرینی نمایند.

عبور صادرات از مرز ۴۰ میلیارد دلار

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود ، وضعیت صادرات کشور را مناسب دانست و افزود: از مرز ۴۰ میلیارد دلار عبور کردیم و به طور قطع این ارقام بالاتر می رود .

فاطمی امین اضافه کرد: وظیفه ما این است که قید و بندها را تا جایی که ممکن است برداریم که در این زمینه موانع صادراتی را شناسایی کردیم و تحقق افزایش صادرات در این راستا اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی برای ارتقای صادرات در کشور وجود دارد، تصریح کرد: وظیفه ما اولویت گذاری، تنظیم گری، تسهیل امور و نظارت است و ان شالله با همت مضاعف مسیر تحقق ظرفیت‌ها هموارتر خواهد شد.

در این مراسم غلامحسین شافعی«رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران»، علی مویدی خرم آبادی«رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز» و رضا حاجی پور «رییس فراکسیون تسهیل تجارت داخلی وخارجی مجلس» و نمایندگانی از اتاق اصناف، اتاق تعاون و فعالان بخش خصوصی حضور داشتند.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=34770

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *