دومین رویداد ملی «مدارس آینده» برگزار شد

دومین رویداد ملی «مدارس آینده» با حضور رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، پرویز فتاح رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت و حمیدرضا خان محمدی رئیس سازمان نوسازی و توسعه تجهیز مدارس کشور صبح امروز در کتابخانه قلمچی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار توسعه پویا، محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت در دومین دومین رویداد ملی «مدارس آینده» گفت: هدف از برگزاری این رویداد؛ ارائه شیوه‌های نوین در تصمیم‌گیری‌ها و مدیریت کلان آموزش و پرورش (مدیریت درون سازمانی مدیریت مدارس) هم‌افزایی نهاد‌ها در محوریت قرار گرفتن مدارس در محلات، سامانه‌های ساختمانی و فناوری‌های ساخت، سیستم‌های نوین گرمایشی، سرمایشی و تجهیزات الکترونیکی و استفاده از هوش مصنوعی در فرآیند طراحی، ساخت و تجهیز است.

وی با اشاره به این موضوع که آغاز فعالیت بنیاد برکت با ساخت مدرسه بوده، بیان کرد: مدارس امروز کشور اغلب از جنس مدارسی هستند که با فناوری‌های سنتی و با همان استانداردهای معمول در ساخت مدارس احداث شده است. هرچند که احداث این مدارس هر سال بهبود پیدا کرده اما در دنیا شاهد آن هستیم که از فناوری‌های جدید و تجهیزات به‌روز در نوآوری‌های آموزشی در بحث ساخت مدارس استفاده شده است. این مساله کمک شایانی به درک بهتر دانش‌آموزان از مطالب و فضای آموزشی می‌کند.

وی افزود: سرعت و پیشرفت ساخت مدارس و آموزش ما با سطح جهانی همخوانی ندارد. این موضوع به تلاش هرچه بیشتر برای رسیدن به رشد و تعالی در نظام آموزشی کشور را نیاز دارد. یکی از راهکارهای رسیدن به این هدف، متناسب‌سازی ظرفیت‌های کشور با با ظرفیت‌های جهانی است. آموزش و پرورش و بنیاد برکت باید از طرح‌های رویداد “مدارس آینده” حمایت کنند تا طرح‌های برگزیده در میدان عملیاتی شوند.

وی تاکید کرد: در گذشته معماری مدارس دارای هویتی خاص بوده و در هر برهه از تاریخ به سبکی متفاوت طراحی شده‌است. ضروری است هویت معماری مدارس قدیمی در ساخت مدارس فعلی عمومیت پیدا کند چرا که توجه به معماری مدارس موجب نشاط روحی و انگیزه دانش‌آموزان می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت تصریح کرد: این بنیاد ضمن حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان، اولویت مشارکت در احداث مدارس را به پروژه‌هایی که از طرح‌های این رویداد بهره می‌گیرند، قرار داده است.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=73447

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *