دریافت بیش از ۲۰ هزار گزارش و شکایت مردمی پیرامون کالا و خدمات در شهریورماه

دریافت بیش از 20 هزار گزارش و شکایت مردمی پیرامون کالا و خدمات در شهریورماه
رییس سازمان حمایت اعلام کرد:
دریافت بیش از ۲۰ هزار گزارش و شکایت مردمی پیرامون کالا و خدمات در شهریورماه
معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در شهریور ماه امسال ۲۰ هزار و ۲۰ فقره گزارش و شکایت مردمی پیرامون کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت استان‌ها دریافت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش توسعه پویا به نقل از شاتا، عباس تابش با بیان این مطلب، افزود: از مجموع شکایات و گزارش‌های دریافتی، ۱۹ هزار و ۸۶۵ فقره قابل پیگیری و ۱۵۵ فقره غیرقابل پیگیری بوده است.

وی در این خصوص ادامه داد: از مجموع شکایات رسیدگی شده نیز، تعداد ۷ هزار و ۸۸۵ فقره (۳۹درصد) منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی و ۱۱ هزار و ۹۶۱ فقره (۶۰ درصد) منجر به عدم احراز تخلف و ۱۷۴ فقره (۱درصد) به علت انجام کارشناسی در حال پیگیری می باشد.

رییس سازمان حمایت با بیان اینکه از این تعداد شکایات، ۱۷ هزار و ۳۱ فقره (۸۵درصد) مربوط به کالا و ۲ هزار و ۹۸۹ فقره (۱۵درصد) مربوط به خدمات بوده است، ادامه داد: بیشترین شکایت‌های دریافتی در بخش کالا مربوط به انواع نان و میوه و سبزی و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و رستوران های غذا خوری است.

تابش با اشاره به اینکه بیشترین شکایات براساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی و تقلب می‌باشد، گفت: در ارتباط با نحوه دریافت شکایات نیز در مجموع ۱۲ هزار و ۳۰۶ فقره (۶۱درصد) تلفنی، ۳ هزار و ۵۴۲ فقره (۱۸درصد)حضوری و ۴ هزار و ۱۷۲ فقره (۲۱ درصد ) کتبی بوده است.

وی همچنین اضافه کرد: استان های تهران، خراسان رضوی، البرز و آذربایجان شرقی با افزایش تعداد شکایات و استان های سمنان،کرمان جنوب، کهگیلویه و بویر احمد و خراسان جنوبی با کاهش شکایات مواجه بوده اند.

افزایش ۳۱ درصدی شکایات بررسی شده در شهریورماه

معاون وزیر صمت با بیان اینکه سهم شکایات بررسی شده (متخلف ، غیر متخلف) از کل شکایات قابل پیگیری در شهریور ماه سال جاری به میزان ۹۹ درصد بوده است، افزود: این رقم نسبت به مرداد ماه سال جاری ۳۱ درصد افزایش داشته است .

تابش در پایان گفت: همچنین بر اساس تدابیر اتخاذ شده، از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده اند ۶۰۹ فقره با برآورد ارزش ۱۴ میلیارد و ۶۸۶ میلیون و ۲۲۵ هزار و ۱۵۰ ریال منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و نهایتاً از تشکیل و ارجاع پرونده به ادارات‌کل تعزیرات و دیگر محاکم قضایی اجتناب شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *