حضور ۱۵ هزار نفر در تور مجازی و پخش زنده بازدید نوروزی موزه‌ها

حضور ۱۵ هزار نفر در تور مجازی و پخش زنده بازدید نوروزی موزه‌ها
حضور ۱۵ هزار نفر در تور مجازی و پخش زنده بازدید نوروزی موزه‌ها
حسن عمیدی؛ رئیس موزه ارتباطات گفت: بازدید رایگان و مجازی موزه ارتباطات و ۹ موزه دیگر با همکاری کمیته ملی موزه های ایران از صفحه رسمی آپارات شرکت ملی پست در تعطیلات نوروزی برگزار شد.
به گزارش توسعه پویا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، رئیس موزه ارتباطات افزود: به دنبال تعطیل شدن موزه‌ها، تورمجازی بازدید ۱۰ موزه در ایام نوروزی با شعار “موزه تعطیل نیست” برگزار و با استقبال علاقمندان به حوزه موزه گردی روبرو شد.

عمیدی خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۵ هزار بازدید مجازی در طی ۱۰ روز پخش این رویداد رقم خورد که بیشترین آن مربوط به بازدید از موزه ملی ایران و تور مجازی آیین های نمایشی فرهنگسرای نیاوران  است .

بنا بر این گزارش  موزه ارتباطات سال گذشته، همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، در راستای رسالت کلی خود توانست در فروردین ماه ۱۳۹۹، برای نخستین بار موزه‌گردی مجازی یا استریمینگ فعالیت‌های موزه‌ها را روی شبکه آپارات و اینستاگرام بصورت زنده برگزارکند.

این موزه همچنین در نوروز ۱۴۰۰ هم به دلیل استمرار شیوع ویروس کرونا و عدم امکان حضور مردم در موزه‌ها و اماکن تاریخی با همکاری کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم)، برای راه‌اندازی تورهای مجازی موزه‌هایی که سال گذشته پربازدید بودند و موزه‌هایی که سال گذشته فرصت پخش زنده آنها فراهم نشد، مشارکت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط