حجم تجاری ۷۰۰ میلیون یورویی سهم ایران از نمایشگاه اتوموبیلیتی روسیه/ تحول در صنعت خودرو آغاز شده است

حجم تجاری 700 میلیون یورویی سهم ایران از نمایشگاه اتوموبیلیتی روسیه/ تحول در صنعت خودرو آغاز شده است
سخنگوی دولت خبر داد:
حجم تجاری ۷۰۰ میلیون یورویی سهم ایران از نمایشگاه اتوموبیلیتی روسیه/ تحول در صنعت خودرو آغاز شده است

سخنگوی دولت با اشاره به نمایشگاه تحول صنعت خودرو گفت: تحول در این صنعت آغاز شده است . در سالهای گذشته ۱۸۰ هزار خودروی ناقص در حالی در پارکینگ ها دپو شده بود که این خودروها هم در آمار تولید ذکر می‌شدند هم ناراحتی و نارضایتی در بین مردم ایجاد کرده بود و منتظر دریافت خودروهای ثبت نامی خود بودند.

به گزارش توسعه پویا از شاتا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت سیزدهم در چهارمین روز از برگزاری نمایشگاه تحول صنعت خودروی کشور در این نمایشگاه حضور یافت و ضمن بازدید از آخرین دستاوردهای خودروسازان کشور گفت: پس از حضور ایران در نمایشگاه اتوموبیلیتی روسیه ۱۲ تفاهم نامه تجاری بین قطعه سازان و خودرو سازان ایرانی و روس امضا شد که سهم مبادلات و حجم تجاری ایران از این تفاهم نامه ها و اجرایی شدن آنها ۷۰۰ میلیون یورو خواهد بود.
بهادری جهرمی همچنین با اشاره به نمایشگاه تحول صنعت خودرو که از سوم شهریور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برقرار است گفت: مقام معظم رهبری در بهمن سال گذشته گلایه های به حقی از صنعت خودروسازی کشور داشتند، چرا که در سال های گذشته بنا بر دلایلی اعم از تحریم ها و سایر مشکلات این صنعت به گونه ای نبود که رضایت مردم را جلب کند.
وی با بیان اینکه رقم زدن تحول در مسائلی که سال های سال با مشکل مواجه بوده کار آسانی نیست افزود: از آنجایی که دولت مردمی تکلیف قانونی و شرعی خود می داند که پیگیر جدی و سریع فرمایشات مقام معظم رهبری که همان مطالبات مردم است باشد، پس از آن به سرعت کارهای کارشناسی انجام شد و رئیس جمهور در پارکینگ یکی از خودروها سازان حاضر شدند و خودرو های باقیمانده در پارکینگ ها را مشاهده کردند.
بهادری جهرمی در این خصوص افزود: در سالهای گذشته ۱۸۰ هزار خودروی ناقص در حالی در پارکینگ ها دپو شده بود که این خودروها هم در آمار تولید ذکر می‌شدند هم ناراحتی و نارضایتی در بین مردم ایجاد کرده بود و منتظر دریافت خودروهای ثبت نامی خود بودند.

سخنگوی دولت در ادامه گفت: در همین خصوص رئیس جمهور ۸ فرمان را صادر کرد و وزیر صنعت این ۸ فرمان را در دستور کار خود قرار داد تا با همکاری فعالان صنعت خودرو تحولی را در این حوزه رقم بزنند.
وی با بیان اینکه این تحولات در سه حوزه متمرکز شد گفت: نخست حوزه تثبیت جریان تولید و کاهش تولید خودروهای ناقص بود و اکنون با اقدامات جهادی صورت گرفته و همراهی بسیار خوب دولت و وزارتخانه بر اساس آمار آن ۱۸۰ هزار خودرو معطل مانده در پارکینگ ها به کمتر از ۱۰ هزار خودرو رسیده است و امروز عملا خودروی ناقص تولید نمی شود.
بهادری جهرمی از تولید ۳۸۰ هزار خودرو در پنج ماه اول امسال خبر داد و افزود: گام دوم تحول موضوع توسعه پلتفرم های خودرو و بومی سازی آن ها بود که در دستور کار قرار گرفت و با در نظر گرفتن اقتصادی بودن، قابلیت عرضه در بازارهای جهانی و به صرفه بودن، هماهنگی بسیار خوبی بین خودروسازها چه در بخش خصوصی و چه دولتی در حال شکل گیری است. به این صورت که دو یا چند خودروساز به صورت مشترک روی این خودروها سرمایه‌گذاری می‌کنند.
وی با مثبت ارزیابی کردن این مدل همکاری ها گفت: ایجاد هم افزایی و رقابت سازنده نتیجه این همکاری هاست و از طرفی خودرو سازان تقویت کننده یکدیگر می شوند و علاوه بر این، هزینه تولید و سرمایه‌گذاری کاهش پیدا می‌کند.
بهادری جهرمی ایجاد هم افزایی را مختص خودروسازان دولتی ندانست و گفت: خودروسازان خصوصی نیز به این عرصه وارد شده‌اند و این نمایشگاه نشان دهنده یک تحول جدی و نمایانگر آینده روشنی در صنعت خودرو است.

سخنگوی دولت افزود: گام سومی که تعریف شده دستیابی به تیراژ گسترده تولید و رقابت در بازار جهانی است تا کشور بتواند در حوزه خودروسازی داخلی، امکان بومی سازی را بیشتر کرده و صادرات نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه خودروهای برقی، موتور سیکلت برقی، دستگاههای شارژ که در این نمایشگاه حضور دارند به زودی به بازار ارائه شوند گفت: به این وسیله می توانیم عقب‌ماندگی‌های تاریخی صنعت خودرو را جبران کنیم.
سخنگوی دولت در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص آیین نامه واردات خودرو گفت: دلیل تاخیر در تدوین این آیین‌نامه این بود که در این حوزه انحصار ایجاد نشود و هر کسی که توان سرمایه‌گذاری در این حوزه را داشته باشد بتواند امکان واردات داشته باشد.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=44854

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط