جهش ۱۶۰ درصدی پذیرش شرکت‌ها در فرابورس

محمدعلی شیرازی از افزایش ۱۶۰ درصدی تعداد شرکت‌های پذیرش‌شده خبر داد و گفت: در ۵ ماهه ابتدایی سال جاری در فرابورس ۱۲ جلسه هیات پذیرش تشکیل شده و طی این جلسات تعداد ۱۳ شرکت را پذیرش کرده‌ایم ضمن آنکه تعداد ۴ شرکت نیز در جلسات آتی هیات پذیرش به طور مجدد بررسی خواهند شد.

به گزارش توسعه پویا از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) به نقل از بورس٢۴، از افزایش ۱۶۰ درصدی تعداد شرکت‌های پذیرش‌شده خبر داد و گفت: در ۵ ماهه ابتدایی سال جاری در فرابورس ۱۲ جلسه هیات پذیرش تشکیل شده و طی این جلسات تعداد ۱۳ شرکت را پذیرش کرده‌ایم.

محمدعلی شیرازی با اشاره به اینکه در پنج ماهه نخست سال گذشته، ۵ شرکت پذیرش شده در حالی که امسال این رقم به ۱۳ شرکت رسیده است، افزود: در خصوص عرضه‌ها نیز از فروردین تا پایان مرداد ۱۴۰۲ عرضه اولیه ۱۰ شرکت و گشایش نماد ۴ شرکت در فرابورس رقم خورده است.

مدیرعامل فرابورس در ادامه مدیرعامل فرابورس در خصوص نحوه پذیرش شرکت‌ها عنوان کرد: تمامی معیارها و ضوابط پذیرش شرکت‌ها در دستورالعمل «پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس ایران» مصوب دی‌ماه ۱۳۹۸ به طور شفاف مشخص شده است و فرابورس ایران نیز طبق این معیارها عمل می‌کند.

محمدعلی شیرازی با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه برخورد سلیقه‌ای در فرایندهای پذیرش صورت نمی‌گیرد، افزود: پرونده‌ها و مدارک متقاضیان پذیرش در جلسات هیات پذیرش، طرح و به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مطابقت آن با ضوابط موجود در دستورالعمل سنجیده شود.

به گفته وی هدف فرابورس کمک به شرکت‌ها برای تامین مالی با استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه است و به همین منظور بازارهای متنوعی طراحی کرده تا شرکت‌های کوچک و بزرگ با رعایت قوانین بازار و در نظر گرفتن حقوق سهامداران، بتوانند وارد این بازار شوند.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=65780

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط