توسعه فناوری و نوآوری در صنعت بیمه، اولویت اصلی بیمه مرکزی است

توسعه فناوری و نوآوری در صنعت بیمه، اولویت اصلی بیمه مرکزی است
استادهاشمی:
توسعه فناوری و نوآوری در صنعت بیمه، اولویت اصلی بیمه مرکزی است
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: اولویت اصلی بیمه مرکزی، توسعه فناوری و نوآوری در صنعت بیمه است. در رویکرد جدید تدوین و اصلاح آیین‌نامه‌ها، مقرر شد هر آیین‌نامه پیوست فناوری داشته باشد.

به گزارش توسعه پویا: در اولین نشست راهبردی و تخصصی فعالان حوزه اینشورتک در صنعت بیمه، استادهاشمی، رئیس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: به زودی جلسه مشترکی با مدیران عامل شرکت‌های بیمه و معاونت علمی و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برای هم‌افزایی در حوزه نوآوری خواهیم داشت.
او افزود: اولویت اصلی بیمه مرکزی، توسعه فناوری و نوآوری در صنعت بیمه است. در رویکرد جدید تدوین و اصلاح آیین‌نامه‌ها، مقرر شد هر آیین‌نامه پیوست فناوری داشته باشد. به منظور تعامل بیشتر با ارکان صنعت بیمه و بهره‌مندی از نظرات فعالان این حوزه، آیین.نامه‌ها قبل از تصویب به اشتراک گذاشته می‌شود.

فناوری در صنعت بیمه موجب افزایش بهره‌وری می‌شود

ابوجعفری، مشاور وزیر اقتصاد در امور دانش‌بنیان در نشست راهبردی و تخصصی فعالان حوزه اینشورتک در صنعت بیمه، گفت: فناوری در صنعت بیمه باید به افزایش بهره‌وری و یا خلق محصول جدید منتج شود. سالهاست برای اکوسیستم دانش‌بنیان سرمایه.گذاری شده است که امروز بتوانند در حل مسئله ما را یاری کنند. در حال حاضر چالش ما در توسعه اینشورتک‌ها تحول در مدل های کسب و کار است.

زمانیان، رئیس مرکز بررسی.های استراتژیک ریاست‌ جمهوری در ادامه نشست گفت: ترویج گفتمان یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است. توسعه محصولات بیمه‌ای باید به ارتقای کیفیت زندگی مردم و افزایش رضایتمندی آنها کمک کند. صنعت بیمه باید از ظرفیت‌های اکوسیستم نوآوری برای توسعه این صنعت بهره گیرد.

باید زمینه مشارکت مردم در بیمه‌ای فراهم شود و از نخبگان جامعه برای رشد نوآوری در این صنعت استفاده شود. همچنین از مشارکت مردم در تبدیل ظرفیت‌های بالقوه صنعت بیمه به بالفعل و تحقق خیر جمعی و افزایش سرمایه اجتماعی بهره گیریم.
بیمه باید رفتارهای اجتماعی مردم را با استفاده از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان و اصلاح رفتارهای مخاطره آمیز به ارزش بیمه‌ای تبدیل کند. از حمایت‌های قانونی مانند اعتبار مالیاتی در قانون تولید دانش‌بنیان به نفع اینشورتک‌ها استفاده شود.

خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با اشاره به تشکیل صندوق پژوهش فناوری در صنعت بیمه افزود: با استفاده از ظرفیت شرکت.های دانش بنیان باید تنظیم.گری مشارکتی را در صنایع ایجاد کنیم. آماده راه‌اندازی صندوق پژوهش فناوری در حوزه بیمه هستیم. سرمایه‌گذاری صنعت بیمه در فناوری‌های نوین را تضمین می‌کنیم.

تدوین نقشه راهبردی صنعت بیمه در حوزه فناوری و نوآوری در دستور کار قرار گرفته است

بنیادی نائینی، معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی افزود:
اولین نشست راهبردی و تخصصی فعالان حوزه اینشورتک در صنعت بیمه با هدف توسعه فناوری در صنعت بیمه، بررسی تدوین آیین‌نامه اینشورتک و هم‌افزایی نهادهای مرتبط و فعال در این حوزه برگزار شد. سعی کرده‌ایم فضایی برای عرضه و تقاضا میان اکوسیستم نوآوری و صنعت بیمه ایجاد کنیم. حرکت به سمت خود تنظیم‌گری در شرکت‌های بیمه را آغاز کرده‌ایم. تدوین نقشه راهبردی صنعت بیمه در حوزه فناوری و نوآوری در دستور کار قرار گرفته‌است.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=69500

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *