تایید صلاحیت هئیت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت توسط سازمان بورس

تایید صلاحیت هئیت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت توسط سازمان بورس
مجید عشقی تشریح کرد:
تایید صلاحیت هئیت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت توسط سازمان بورس
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: صلاحیت هیئت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی بایستی به تایید سازمان بورس برسد.

به گزارش خبرنگار توسعه پویا، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در نشست خبری “برگزاری مجامع سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت” اظهار داشت: برای برگزاری این مجامع، با هدف مدیریت پرتفوی سهام عدالت کانون سهام تشکیل می‌شود و انتخابات از طریق کانون صورت می‌گیرد. در گام نخست معرفی افراد از سوی شرکت‌ها به سازمان بورس انجام می‌شود و سپس کاندیداتوری اسامی مورد تایید سازمان اعلام خواهد شد.

وی افزود: مجامع این شرکت‌ها به صورت حضوری و هم به صورت الکترونیکی‌ از طریق سامانه شرکت سپره‌گذاری مرکزی (دیما) خواهد بود و رای‌گیری آن الکترونیکی خواهد بود. ممکن است سهام‌داران اصالتا، وکالتا یا به صورت نمایندگی در مجامع شرکت کنند. زمان‌بندی فراخوان‌ها برای کاندیداتوری عضویت در هئیت مدیره از فردا منتشر خواهد شد.

عشقی در ادامه گفت:مجامع شرکت‌های تعاونی شهرستانی به لحاظ مالی در وضعیت بلاتکلیفی بودند و از ما می‌خواستند که هزینه‌های آن را از محل سود سهام عدالت پرداخت شود. پرداخت سود از محل مذکور وجه شرعی و قانونی نداشت.

پرداخت مرحله اول سود سهام عدالت آذر ماه

مجید عشقی، رییس سازمان بورس گفت : سود سهام عدالت آذر ماه پرداخت خواهد شد. برخی شرکت‌ها هنوز سود را واریز نکردند که موظف هستند در روزهای آتی این کار را انجام دهند؛ در غیر این صورت اسامی آنان منتشر می‌شود. این سود در دو بخش واریز خواهد شد؛ بخش اول آذر ماه و بخش دوم پایان سال. تخصیص سهام عدالت جدید به مشمولین به دولت و سازمان خصوصی سازی و مجلس مربوط می‌شود. اقدامات اختصاص این سهام به مشمولین جدید که شامل ۶ میلیون نفر تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و ایثارگران هستند، در حال انجام است.

دلیل انتخاب دو استان برای برگزاری مجمع سهام عدالت

ولی‌الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران بورس‌ها گفت: یکی از بندهای مصوبه این است که ما برای اینکه همزمان درگیر مجمع ۳۰ استان نشویم، فعلا فقط شرکت‌های سرمایه‌گذاری استان‌های زنجان و خراسان شمالی می‌توانند به سبب آنکه اطلاعات آن‌ها شفاف است مجمع سهامداران خود را برگزاری کنند و سایر شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی نیز به منظور رعایت شفافیت در انتظار برگزاری مجمع هستند.

نشست خبری “برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت” امروز هفتم آذرماه ۱۴۰۲ با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=70597

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *