بیمه‌نامه‌های بومی و با توجه به ویژگی‌های جغرافیایی هر استان باید طراحی شود

بیمه‌نامه‌های بومی و با توجه به ویژگی‌های جغرافیایی هر استان باید طراحی شود
رئیس کل بیمه مرکزی در همایش گرامیداشت هفته بیمه در استان سمنان:
بیمه‌نامه‌های بومی و با توجه به ویژگی‌های جغرافیایی هر استان باید طراحی شود
استادهاشمی در این همایش که با حضور مقامات استان سمنان و از سوی بیمه کوثر برگزار شد از آغاز پروژه کروکی آنلاین به زودی خبر داد.

به گزارش توسعه پویا از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر استادهاشمی ضمن گرامیداشت هفته بیمه با حضور در همایش اولین روز از هفته بیمه با اعلام این خبر گفت: پیرو دستور وزیر اقتصاد و امور دارایی، در  نشستی با سردار هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا، زمان بندی عملیاتی نمودن این پروژه بررسی شد و امیدوارم این طرح ملی که بیانگر تلفیق تجربه و فناوری های نوین است تا ۱۳ آذر، روز بیمه اجرایی شود.

وی افزود: کروکی آنلاین پروژه مشترک بیمه مرکزی و پلیس راهور است که مهترین مزایای آن تسریع در ترسیم کروکی، کاهش تقلب و تخلف صرفه جویی در مصرف کاغذ و جلوگیری از مفقود شدن کروکی و …است.

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه و در پاسخ به سوالات شبکه فروش حاضر در این همایش گفت:  رویکرد نظارتی بیمه مرکزی در دوره جدید مدیریتی، مبنتی بر نظارت فرآیند محور و براساس داده بوده تا بتوانیم با بهره‌گیری از داده های موجود در صنعت بیمه از تخلفات جلوگیری کنیم.

وی یکی دیگر از اقدامات مهم بیمه مرکزی را تدوین نظام رتبه بندی شرکت های بیمه و زیر مجموعه های بیمه ای اعلام کرد و افزود: در این طرح، شرکت های بیمه از نظر پرداخت خسارت، اندازه شرکت، میزان سرمایه گذاری، توانگری مالی، رضایتمندی ذینفعان، حاکمیت شرکتی و …رتبه بندی می شوند و شرکت هایی که رتبه لازم را کسب نکنند قاعدتا از حضور در مناقصات بزرگ جا می مانند و شرکت های برتر می توانند از اختیار عمل بیشتری در رعایت حد نصاب مندرج در برخی آیین نامه ها بهره مند شوند.

رئیس شورایعالی بیمه در خصوص نظارت بر فعالیت کارگزاری های آنلاین نیز گفت: به زودی آیین نامه کسب و کار کارگزاران برخط با همکاری مرکز فاوا، معاونت نظارت و طرح و توسعه بیمه مرکزی تدوین می شود اما نمایندگان و کارگزاران قدیمی نیز توجه داشته باشند که در عصر تکنولوژی و فناوری های نوین باید خود را به ابزارهای لازم  تجهیز کنند.

وی همچنین در پاسخ به سوالات مطرح شده در خصوص مشکلات خودروهای متعارف و غیرمتعارف نیز گفت: در صدد حل این مشکل از طریق نمایندگان مجلس هستیم و امیدواریم بتوانیم مردم را از سردرگمی ایجاد شده رها کنیم.

دکتر استادهاشمی همچنین بر سرمایه گذاری های استانی تاکید کرد و گفت؛ شعب شرکت های بیمه در استان‌ها با سرمایه گذاری حق بیمه های دریافتی در بانک و پروژه های استانی می توانند به رونق کسب و کار استان ها کمک کنند و از مزایای آن برای کارکنان خود بهره گیرند.

وی یکی از راه های افزایش ضریب نفوذ بیمه را نوآوری در محصولات و خدمات بیمه ای دانست و گفت: شرکت های بیمه باید با توجه به نیاز و ویژگی های خاص هر منطقه جغرافیایی، بیمه نامه های بومی طراحی کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی، آموزش و آگاهی بخشی به مردم برای درک بیشتر از مزایای بیمه را از دیگر راهکارهای افزایش ضریب نفوذ بیمه خواند و افزود؛ باید به مردم آموزش دهیم تا متناسب با نوع فعالیت خود حتما بیمه نامه تهیه کنند.

وی با اشاده به کم بیمه گی در بیمه های حوادث طبیعی گفت: در بخش حوادث طبیعی ۹۴ درصد کم بیگی داریم و این نشان دهنده ضعف ما در آموزش است که علی رغم حادثه خیز بودن کشور هنوز افراد زیادی اقدام به تهیه بیمه نامه حوادث طبیعی(سیل،زلزله و ..) و بیمه آتش سوزی نکرده اند.

استادهاشمی ضمن قدردانی از شبکه فروش استان سمنان گفت: خوشبختانه سرانه بیمه در این استان خوب بوده و این نشان دهنده تلاش گسترده شبکه فروش استانی بوده و از همین جا به همه آنها خدا قوت می گویم.

وی در پایان هدف از حضور در استان ها را  تعامل و آشنایی با همکاران صنعت بیمه اعلام کرد و گفت: هفته بیمه را به تمام زحمت کشان صنعت بیمه به خصوص شبکه فروش تبریک می گویم.

شایان ذکر است این همایش با حضور دبیر کل سندیکای بیمه‌گران ایران، معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی، دکتر ریواده معاونت اقتصادی استانداری سمنان، حجت الاسلام و المسلمین مهدوی نژاد امام جمعه موقت،محمد تقی گلی دادستان، دیانی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی، دکتر حسین پور مدیر کل امور مالیاتی و صدا و سیما، سرهنگ بزرگی رئیس محترم پلیس راه،  دهرویه مدیر کل صدا و سیما، حسام معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، مهندس جانعلی نژاد نماینده وزیر دفاع در استان سمنان، دکتر رضایی رییس سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح استان سمنان نیز حضور داشتند.

همچنین رئیس کل بیمه مرکزی در حاشیه این همایش در نشستی صمیمانه به سوالات ۴۰ خبرنگار از رسانه های مختلف پاسخ داد.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=70833

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *