بیانیه انجمن متخصصان گردشگری ایران به مناسبت روز جهانی گردشگری

بسمه تعالی
« بیانیه انجمن متخصصان گردشگری ایران به مناسبت روز جهانی گردشگری»
شکی نیست که امروزه نیـروی انسانی آموزش دیده و شاغل در صنعت گردشگری مهمترین سرمایه و بلکه بزرگترین مزیت رقابتی کشورها، سازمانها و مراکز خدماتی در این رشته محسوب می شود. در واقع نیروی انسانی شاغل در این صنعت محرک اصلی اقتصادی و معرف جلوه ها و دستاوردهای فرهنگی و منابع گردشگری هر کشوری است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی توسعه پویا و به نقل از انجمن متخصصان گردشگری ایران؛ موفقیـت جمهوری اسلامی ایران در این فعالیت اشتغالزا و درآمدزا قطعا در نتیجه، کسب برتری راهبردی و پویا در محیط رقابتی است که کیفیت، شایستگی، قابلیت و توانایی منابع انسانی حرفه ای و کارآمد در کنار خصلت و سنت مهمان نوازی مردم ایران زمین نقش اصلی را ایفاء می کند.
پایگاه حرفه ای و احساس فرهنگی و اجتماعی کلیه فعالین گردشگری به خاطر کار، خدمت و نقشی است که در جامعه جهانی گردشگری تثبیت شده است. نقشها در این صنعت بخاطر سهمی که در ایجاد اشتغال، درآمد و حراست از منابع فرهنگی و طبیعی در اختیار می گیرند، جایگاه مهمی را در تعیین منزلت اجتماعی افراد بر عهده دارند. در این شرایط رفتار واقعی ذینفعان در صنعت گردشگری زمانی پاسخگوی انتظارات جامعه است که بتواند بخش قابل توجهی از نیاز جامعه بویژه در عرصه افزایش رفاه نسبی و ایجاد فرصت های شغلی جدید با توجه به منابع و تسهیلات گردشگری برای جامعه میزبان فراهم کند.
برهمین اساس است که سازمان جهانی گردشگری شعار سال ۲۰۱۹ را برای این صنعت « گردشگری و اشتغال؛ آینده ای بهتر برای همه » مصوب، ابلاغ و برنامه¬ها و خط مشی کشورهای عضو را به این سو هدایت می کند.
آنچه که از صنعت گردشگری انتظار می رود ایجاد اشتغال پایدار و ایجاد آینده ای بهتر برای جامعه بشریت است که صلح و آرامش و ارتقای فرهنگی و توسعه اقتصادی جوامع میزبان و مهمان را به همراه داشته باشد.
از این منظر انجمن متخصصان گردشگری ایران ضمن گرامیداشت روز جهانی گردشگری و تبریک و خداقوتی به همه دست اندرکاران و ذینفعان این صنعت، امیدوار است با تشکیل وزارتخانه جدید، متولیان دولتی این بخش بیش از پیش به تدوین و اصلاح ساختار مبتنی بر توانمندسازی بخش خصوصی، کاهش تصدی های دولتی و رفع موانع و محدویت های کسب و کار پرداخته و با جدیت بیشتری برای آموزش نیروی انسانی شاغل در بخش تلاش کنند. در این راستا این انجمن همانند گذشته یاریگر فعالین و علاقمندان به این صنعت خواهد بود و همواره با اعضای حرفه ای، متخصص و فرهیخته خود با تاکید بر اصول توسعه پایدار و گردشگری سبز برای کمک به تحقق اهداف توسعه همه جانبه کشور بویژه ارتقاء صنعت گردشگری، تعالی میراث فرهنگی و شکوفایی صنایع دستی و هنرهای ملی اعلام آمادگی می‌کند.

انجمن متخصصان گردشگری ایران
۵ مهرماه ۱۳۹۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط