برنامه‌ریزی وزیر صمت برای استفاده از منابع تجدیدپذیر در کشور

برنامه‌ریزی وزیر صمت برای استفاده از منابع تجدید پذیر در کشور
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد:
برنامه‌ریزی وزیر صمت برای استفاده از منابع تجدیدپذیر در کشور
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در نشست با وزیر صمت نمونه‌هایی از خودروهای برقی به نمایش گذاشته شد که جایگزین خوبی برای خودروهای بنزینی و سوخت فسیلی هستند، گفت: این مساله نشان‌دهنده توان وزیر برای تحول صنعت خودرو و استفاده بیشتر از منابع تجدیدپذیر است.

به گزارش توسعه پویا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت، «الهوردی دهقانی» نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با رسانه صمت ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر جامعه به سمت انرژی‌های تجدید ناپذیر و ارزان قیمت حرکت کرده، گفت: با توجه به کاهش منابع طبیعی باید برنامه ریزی برای استفاده بیشتر از منابع تجدید پذیر در سطح کشور صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در راستای کاهش آلودگی محیط زیست به خصوص در کلان شهرها استفاده از انرژی‌های‌ نو می‌تواند تاثیر به‌سزایی داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: با توجه به جلسه‌ای که با وزیر صمت داشته‌ایم نمونه‌های از خودروهای برقی به نمایش گذاشته شد که جایگزین خوبی برای خودروهای بنزینی و سوخت فسیلی هستتد و این مساله نشان‌دهنده توان وزیر برای تحول صنعت خودرو است زیرا ما مشکلات بزرگی در بخش خودرو، هم در کیفیت و هم در کمیت آن داریم.

وی در ادامه تاکید کرد: این توان داخلی می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات حوزه را برطرف کند و امیدواریم با تدابیر و حرکت جهشی وزیر صمت، شاهد انقلاب در صنعت خودرو باشیم.

دهقانی با تاکید بر اینکه باید از خودروهای کم کیفیت با سوخت فسیلی به سمت خودروهای تجدیدپذیر حرکت کنیم و علاوه بر آن نیز وزارت نفت با تامین مالی به انجام پروژه‌هایی برای تولید خودروهای الکترونیکی در سطح کشور اقدام کند، گفت: ۷۰ درصد منشا آلایندگی‌های کشور به‌خصوص در کلانشهرها، خودروهای با سوخت فسیلی هستند که با افزایش و گسترش خودروهای برقی می‌توان بخش عظیمی از این معظل را حل کرد.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=65909

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط