برق تجدیدپذیر؛ راه حل تامین انرژی صنایع+ فیلم

برق تجدیدپذیر؛ راه حل تامین انرژی صنایع+فیلم
مدیرعامل گروه صنعتی سدید عنوان کرد:
برق تجدیدپذیر؛ راه حل تامین انرژی صنایع+ فیلم
امیرحسین کاوه گفت: مسئله قطع برق موضوعی است که اگر تامین کافی و مستمر انرژی نداشته باشیم کارخانجات تعطیل خواهند شد.

به گزارش توسعه پویا، امیرحسین کاوه، مدیرعامل گروه صنعتی سدید و عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی اظهار داشت: از اول تیر ماه طبق جدول زمانبدی اعلام شده، قطع برق کارخانجات آ‎غاز شده است. به غیر از قطعی برق، قطع گاز و آب هم در فصول مختلف وجود دارد ضمن اینکه افزایش قیمت‌ها هم به مشکلات قبلی کارخانجات اضافه شده است، بنابراین مشکلات و کمبود‌ها را باید ریشه‌ای و اساسی حل کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی سدید اضافه کرد: باید دید کشور‌های پیشرفته دنیا برای رفع مشکلاتشان در این زمینه چه روش‌هایی به کار می‌برند تا ما هم از آ‌نها الگو برداری کنیم.

آقای کاوه گفت: پس از گذشت ۲۰ سال، در کشوری که کارخانه تولید توربین بادی وجود دارد امسال قانونی نوشته شده که کسانی که بالاتر از ۵ مگا وات مصرف برق داشته باشند باید سالی یک درصد آن را تجدپذیر (یا خورشیدی یا بادی) کنند. 

عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی با اشاره به اینکه اگر از سال آینده این قانون اجرایی شود که احتمالا اجرایی هم نشود در نهایت یک درصد به ۵ درصد افزایش یابد بقیه را چکار باید کرد؟! گفت: وقتی مشکلی را شناسایی می‌کنیم آن مشکل باید تبدیل به مسئله و در نهایت آن مسئله باید حل شود. 

کاوه افزود: بنابراین آنچه که مشخص است در حال حاضر انرژی برق و گاز در دسترس نیست و راه حل برطرف کردن مشکل هم، رفتن به سمت نیروگاه‌های تجدید پذیر است ضمن اینکه این نیروگاه‌ها تحریم پذیر نیستند و به سالم بودن محیط زیست هم کمک می‌کنند. چرا ما از این موارد غلفت کردیم، باید از همین امروز جلوی غفلت‌ها را بگیریم؟

عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی با بیان اینکه همه باید کمک کنیم تا یک درصد تکلیفی برای تولید برق تجدیدپذیر را به سالی ۱۰ درصد افزایش دهیم افزود: با اینکه خط تولید کارخانه دار فعال است و مواد اولیه هم وجود دارد، اما به دلیل قطعی برق، خط تولید کارخانه خاموش است؛ بنابراین با خاموشی خط تولید، تولیدکننده تولید و درآمد نخواهد داشت در نتیجه قسط بانک به موقع پرداخت نمی‌شود، چون قسط عقب افتاده خواهد داشت ضمانتنامه آن‌ها با مشکل مواجه می‌شود و در مناقصه نمی‌تواند شرکت کند با وجود داشتن کارخانه و ظرفیت‌های موجود، به دلیل مشکلات این چنینی عملا کارخانه تعطیل می‌شود. این‌ها بحث‌های کلی است که باید به آن توجه شود.

کاوه گفت: اکنون، چون با کمبود برق مواجه هستیم سرعت ایجاد مزرعه‌های بادی یا مزرعه‌های خورشیدی، باید چند برابر شود که حداقل معضل انرژی مان حل شود؛ انرژی پاکی که، خودش نوعی پدافند غیر عامل و کمک کننده محسوب می‌شود و جالب است که منابع تجدید پذیر تمام هم نمی‌شود.

عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت افزود؛ ما می‌توانیم در منطقه خواف که بهترین نوع باد دنیا از لحاظ سرعت، وزش و جهت را دارد حداقل ۱۵ هزار مگاوات برق بادی ایجاد کنیم، اما در حال حاضر تولید برق بادی خیلی کم است در صورتی که آن منطقه، ظرفیت تولید برق بادی را دارد و وزارت نیرو با خرید و پرداخت به موقع پول، می‌تواند مشکلات موجود در این زمینه را کم کند.

صدا و سیما

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=62812

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *