رمضانعلی سبحانیفر در نشست خبری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت:«در راستای بهره گیری هر چه بیشتر از طعم شیرین فناوری، در کنار مجموعههای فرهنگی قرار گرفتیم تا بتوانیم نقش خود را در زمینه پشتیبانی و لجستیک نمایشگاه مجازی کتاب ایفا کنیم.»
به گزارش توسعه پویا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، صبح امروز ۲۶ دی ماه ۱۴۰۰، نشست خبری دومین نمایشگاه مجازی کتاب با حضور معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست و معاون امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای پاسخگویی به سوالات اصحاب رسانه در خانه کتاب و ادبیات تهران برگزار شد.
سبحانی فر با بیان اینکه امسال نیز با تمام توان پشتیبان دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران هستیم گفت:«با ۷ هزار نیروی موزع در سراسر کشور، ۱۵ هزار خطوط شهری و استانی و ۱۱ هزار دفتر قبول آماده برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران است.»
مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به برگزاری موفق اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران و توزیع موفق ۹۹.۵ درصدی مرسولات خاطر نشان کرد:« سال گذشته تعداد یک میلیون و ۲۰۰ عنوان کتاب در قالب ۸۵۰ هزار مرسوله در طی ده روز جابجا شد.»
معاون وزیر ارتباطات از قرارگیری ماشین های سیار پست در مکانهایی که تجمع بیشتری از ناشران دارند خبر داد و گفت:«همکاران ما در زمان مشخصشده که به ناشران اعلام خواهیم کرد برای جمعآوری کتابهای بستهبندیشده مراجعه میکنند تا بستهها به مرکز تجزیه و مبادلات ارسال شود.»
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست با بیان اینکه در تهران ۹ مرکز سیار و همچنین در مراکزی که ناشران در آن منطقه تجمع دارند، ۹ دفتر پستی ثابت معرفی شده تا جمعآوری از طریق ماشینها صورت گیرد،عنوان داشت:«در مراکز استانها هم اگر نیاز باشد ماشینهای سیار معرفی میکنیم. همچنین مجموعههای سیار را به تناسب حجم مرسولات افزایش خواهیم داد.»
وی اضافه کرد:«پس از تحویل بسته کتاب به باجه پستی پیامی به خریدار کتاب ارسال میشود که مرسوله در اختیار پست قرار گرفت. از این پس مسئولیت کتابها بر عهده پست است که سعی میکنیم با فواصل زمانی اعلامشده به دست مخاطب برسد.»
سبحانی فر با تاکید بر استفاده از لفاف بندی و کارتن های مناسب ناشران ارسال کتاب برای جلوگیری از آسیب دیدگی مرسولات، بر ارتقای ملزومات پست ازجمله تهیه ۴ هزار ترولی و ۷ هزار باکس فلزی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد:« امسال با توجه به این امر آسیب دیدگی مرسولات را شاهد نخواهیم بود.»
مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به اینکه از ظرفیت روزهای تعطیل که حجم کاری پست کاهش پیدا میکند، بیشتر استفاده خواهد شد و اعضا به صورت شیفتی در مجموعه حاضر خواهند بود گفت: «همچنین از ظرفیت بخش خصوصی و شرکتهای تامینکننده نیروی انسانی در صورتی که حجم مرسولات بالا باشد استفاده خواهیم کرد.»
لینک کوتاه: