افتتاح مجتمع فولاد دشتستان

افتتاح مجتمع فولاد دشتستان
در هشتمین سفر استانی، وزیر صمت وارد استان مرکزی شد/
افتتاح مجتمع فولاد دشتستان
وزیر صمت در نخستین برنامه سفر به استان مرکزی، عصر دیروز مجتمع فولاد دشتستان را افتتاح کرد.

به گزارش توسعه پویا، «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت  در هشتمین سفر استانی خود، به‌منظور بازدید، کلنگ زنی و بهره‌برداری از چندین واحد تولیدی و صنعتی وارد استان مرکزی شد.

وزیر صمت در بدو ورود به این استان، در شهرک صنعتی زاویه حضور یافت و مجتمع فولاد دشتستان را افتتاح کرد.

مجتمع فولاد دشتستان که شرکتی دانش‌بنیان است، در سال ۱۳۹۸ با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرک صنعتی زاویه از توابع شهرستان ساوه و در زمینی به مساحت ۱۱ هکتار احداث شده است.

این مجتمع یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان صنایع فولادی در ایران است که خط گالوانیزه آن، ظرفیت ۳۷۴ هزار تن در سال را داراست. همچنین این شرکت اولین و تنها تولیدکننده نازک‌ترین ورق‌های گالوانیزه و فولادی در ایران است که در صنایع مهمی از جمله لوازم خانگی، هوافضا و غیره کاربرد دارد.

ضمن اینکه خط تولید ورق اسیدشویی و نبرد این مجتمع ظرفیت تولید ۷۲۰ هزار تن در سال را دارا بوده و اشتغالزایی برای حدود ۵۰۰ نفر را به‌صورت مستقیم فراهم کرده است.

گفتنی است، پیش از این وزیر صمت برای افتتاح پروژهای عمرانی و بازدید از مجموعه‌های تولیدی و صنعتی، به استان‌های خراسان‌رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران، سمنان، همدان، کرمانشاه و اصفهان سفر کرده بود و حضور در استان مرکزی، هشتمین سفر استانی وی محسوب می‌شود.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=65007

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *