حسن شریفی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه ایران با تاکید بر ضرورت استفاده مدیران بیمه ایران از داشبوردهای مدیریتی و هوش تجاری، اظهار داشت: شرکت سهامی بیمه ایران همراستا با دولت سیزدهم و به منظور شفافسازی فعالیتهای خود اقدام به تکمیل و راهاندازی داشبوردی مدیریتی نموده است. بکارگیری این داشبوردها، علاوه بر اصلاح فرآیندهای تجاری، مالی و بیمهگری، گامی بلند برای شفافیت عملکرد و تسهیل در دسترسی شفاف نهادهای نظارتی بر اطلاعات و عملکرد بخشهای مختلف شرکت شده است.
به گزارش توسعه پویا از روابط عمومی بیمه ایران، شریفی، پیچیدگیها و تعداد بسیار زیاد دادههای تولیدی را، از دلایل اصلی نیاز شرکت برای استفاده از داشبورد هوش تجاری برشمرد و گفت: مصمم به تقویت این داشبوردها در جهت شفافسازی هر چه بیشتر، با توجه به آمار و دادههای مختلفی که در شرکت تولید میشود، هستیم.
وی افزود: داشبوردهای مدیریتی به عنوان ابزاری جدید و نوآورانه، مزیت رقابتی زیادی برای شرکت ایجاد کرده و به طور ویژه و خاصی، موجب چابکی در تصمیم گیریها و فعالیتهای شرکت شده است.
اعتقاد دارم، این داشبورد ها به عنوان یک نیاز ضروری، ابزار مناسبی برای پیگیری، ردیابی، تجزیه و تحلیل استخراج و ارائه انواع گزارشها در قالب گرافیکی و تحلیلی هستند به همین جهت باید مورد توجه جدی و استفاده همه مدیران ارشد شرکت و تصمیم گیران، قرار گیرد.
وی مزایای دیگر این داشبوردها را تحلیل دقیق و سریع دادهها، بهبود تصمیمگیری، پویایی و افزایش رقابتپذیری عنوان کرد و افزود: دادههای حاصل شده از داشبوردهای هوش تجاری در زمینه فعالیتهای بیمهگری و غیر بیمهگری به مدیران بیمه ایران، این امکان را خواهد داد تا عملکرد شرکت را به صورت زمانبندی شده و در بازده تاریخی مد نظر خود بنا به نیازهای مورد نظر، مشاهده کنند و با تحلیل دادههای مختلف، موجب بهبود عملکرد شرکت در زمینههای مختلف شوند.
همچنین با توجه به پویایی و به روز رسانی این داشبوردها، دادههای جدید همواره در دسترس بوده و این موضوع قدرت رقابت پذیری را افزایش خواهد داد.
رئیس هیات مدیره بیمه ایران بیان داشت: در حال حاضر، تعداد داشبوردهای راه اندازی شده در بیمه ایران به بیش از ۳۰ داشبورد و تعداد کاربران آن نیز، در سراسر کشور به بیش از ۹۰۰ نفر رسیده است و بصورت عملی، این امکان، برای هر مدیریت و شعبه فراهم شده که بصورت برخط و لحظهای به اطلاعات مورد نیاز خود برای به دست آوردن گزارش عملکرد و بررسی آن دسترسی پیدا کند.
مدیر عامل بیمه ایران در ادامه افزود: تعداد داشبوردهای تخصصی ایجاد شده برای هر شعبه و استان نیز 17 داشبورد است که بر این اساس در۳۱ استان و بیش از ۲۰۰ شعبه ، تعداد سامانه های آماری شعب به عدد ۴۰۰۰ ، رسیده و به طور متوسط هر کاربر فعال ماهانه ۶۰ دقیقه از این داشبوردها استفاده میکند.
گفتنی است داشبورد آتشسوزی، مسئولیت، عمر، مهندسی، انرژی، حوادث حمل کالا، ثالث، بدنه، درمان، روزانه مدیریتی ، تحلیل مالی، بدهکاران مالی، بدهکاران، میز خدمت، منابع انسانی، پایش کاربران، رتبه بندی نمایندگان ، نظارت ، معوق ، اتکایی ، ریکاوری و بهره وری از جمله داشبوردهای موجود بیمه ایران هستند که که آمار تخصصی هر رشته بیمه را پوشش میدهند و کاربر هر مدیریت میتواند عملکرد خود را بنا به نیاز و در بازه زمانی مورد نظر و حتی بصورت استانی مشاهده و بررسی نماید.
لینک کوتاه: