اداره و نگهداری پارکینگ در تهران، اقتصادی نیست

بهرامی: اداره و نگهداری پارکینگ در تهران، اقتصادی نیست
معاون شهردار تهران در جمع معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق خبر داد؛
واگذاری مدیریت روشنایی معابر پایتخت به شهرداری تهران
بهرامی: اداره و نگهداری پارکینگ در تهران، اقتصادی نیست
معاون شهردار تهران در جمع معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق ۲۲ گانه پایتخت گفت: مسائل و مشکلاتی در اداره و مدیریت پارکینگ‌های شهرداری تهران وجود دارد که بخش عمده‌ای از آن به واقعی نبودن تعرفه موجود پارکینگ‌ها و به‌صرفه نبودن پارکینگ‌داری باز می‌گردد.

به گزارش توسعه پویا از روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ جلال بهرامی افزود: لازم است نحوه واگذاری پارکینگ‌ها از حالت مزایده به مناقصه‌ تغییر کرده و برای متولیان پارکینگ‌ها، تسهیلات و مزایایی در نظر گرفته شود تا مرتکب تخلفاتی از قبیل گران‌فروشی یا اختصاص فضای پارکینگ به فعالیت‌های متفرقه نشوند و در یک کلام، باید به نحوی عمل کنیم که مدیریت و نگهداری پارکینگ در تهران برای متولی آن‌، از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد.

مسئولیت چراغ‌های راهنمایی به شهرداری‌های مناطق واگذار می‌شود

معاون شهردار تهران، خواستار تدوین و ارائه دستورالعملی به این منظور از سوی سازمان حمل و نقل و ترافیک با همکاری معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق شد و تأکید کرد: همه پارکینگ‌ها باید از سیستم یکپارچه پلاک‌خوان و سیستم یکپارچه مالی که به یک سامانه واحد متصل باشد، برخوردار باشند.

بهرامی با اشاره به بخش‌نامه تفویض اختیارات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به شهرداری‌های مناطق، اظهار کرد: نتایج نشان می‌دهد که تفویض اختیارات به مناطق در طول چند ماه گذشته، امری درست و رضایت‌بخش بوده و از این رو، پس از بررسی‌های بیشتر‌، برخی از دیگر وظایف ستادی را نیز به مناطق واگذار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه از جمله این موارد، واگذاری مسئولیت چراغ‌های راهنمایی به مناطق  است تا مجموعه‌ای مانند شرکت کنترل ترافیک به مأموریت‌های اصلی و مهم‌تر خود بپردازد، هر چند موردی مانند تفویض مدیریت دوربین‌های نظارتی به مناطق نیازمند بررسی‌های بیشتر است، تصریح کرد: لازم است این مجموعه به یک شرکت دانش‌بنیان در عرصه هوش مصنوعی در حوزه مدیریت و کنترل ترافیک تبدیل شود.

تاریکی معابر در افزایش و تشدید تصادفات تأثیر مستقیم دارد

معاون شهردار تهران از مدیریت روشنایی معابر تهران به عنوان مأموریت جدیدی که بر عهده معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران واگذار شده است، نام برد و گفت: در این خصوص، تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه‌ای با وزارت نیرو و یک شرکت خصوصی که کار تأمین و تعویض چراغ‌های معابر بر عهده آن است، داریم و به این منظور از معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق، انتظار داریم تا به عنوان ناظر این پروژه در مناطق خود، مأموریت مذکور را به بهترین شکل انجام دهند. 

بهرامی از روشنایی معابر به عنوان مسئله‌ای حائز اهمیت که در حال حاضر با مسائل و مشکلات عدیده و کاستی‌ها و کمبودهای اساسی در این زمینه داریم مواجه هستیم، نام برد و افزود: یکی از عواملی که در افزایش و تشدید تصادفات رانندگی و سرقت تجهیزات ترافیکی تأثیر مستقیم دارد، کمبود یا نارسایی در روشنایی معابر است.

وی جایگزینی گاردریل و نیوجرسی با سایر تجهیزات و علائم ترافیکی را ضروری دانست و تأکید کرد: بررسی‌های لازم برای یافتن جایگزین‌های مناسب گاردریل و نیوجرسی که از ابزارها و اِلمان‌های ترافیکی بُرون‌شهری هستند، ضرورت دارد و به این منظور با استفاده از تجارب کشورهای پیشرفته که نشانی از این علائم و تجهیزات در داخل شهرهای آنها نیست، اقدام خواهیم کرد.

تلاش می‌کنیم فضای شهر را از نرده‌ها و موانع زائد ترافیکی نجات دهیم

معاون شهردار تهران با اعلام اینکه در شهرهای بسیاری از کشورهای پیشرفته، بین پیاده‌رو و سواره‌رو، نه تنها اختلاف سطح که گاهی حتی یک جدول هم نیست و تفکیک بین معابر پیاده و سواره در آن شهرها با خط‌کشی یا سایر علائم ترافیکی انجام می‌شود، تأکید کرد: از این رو، همگی باید تلاش کنیم تا فضای شهر را از ابزارها و موانع زائد ترافیکی، نجات دهیم.

بهرامی از ابطال بخش‌نامه مربوط به نصب نرده در پیش و پس از پل‌های عابر پیاده و لزوم جمع‌آوری نرده‌ها و موانع موجود که وجود آنها توجیه منطقی ندارد، خبر داد و گفت: این موانع و نرده‌ها، اثر سوئی بر زیبایی بصری شهر دارند و نصب و نگهداری آنها، هزینه اضافی در بر دارد.

وی با تأکید بر اینکه با استناد به قانون، عبور عابر پیاده از عرض بزرگراه ممنوع است و نیاز به نصب این مانع و نرده وجود ندارد، خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم با همراهی و همکاری شهروندان، شهر را به سمت و سوی قانون‌مداری و اخلاق‌محوری پیش ببریم و به جای نصب نرده و مانع، محل‌های پُرحادثه را آرام‌سازی و ایمن‌سازی کرده و سرعت حرکت خودروها را در این معابر کاهش دهیم.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=62457

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *