رشد ضریب نفوذ بیمه به ۲.۱۴ درصد در سال گذشته

رئیس کل بیمه مرکزی خبر داد:
رشد ضریب نفوذ بیمه به ۲.۱۴ درصد در سال گذشته
رئیس کل بیمه مرکزی خبر داد:
رشد ضریب نفوذ بیمه به ۲.۱۴ درصد در سال گذشته
علی استاد هاشمی، رئیس کل بیمه مرکزی در نشست خبری امروز گفت: روند نزولی ضریب نفوذ بیمه متوقف شده‌ و در سال ۱۴۰۲ به ۲.۱۴ درصد رسید.

به گزارش خبرنگار توسعه پویا، علی استاد هاشمی، رئیس کل بیمه مرکزی در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه گفت: در سال ۱۳۹۹ ضریب نفوذ بیمه ۲.۱۲ درصد رسید که این میزان در سالهای ۱۴۰۰ به ۱.۸۲، ۱۴۰۱ به ۱.۸۳ و ۱۴۰۲ به ۲.۱۴ درصد رسید که روند نزولی کاهش ضریب نفوذ بیمه متوقف شد.

وی افزود: سطح رتبه جهانی صنعت بیمه کشور از ۶۶ درصد به ۵۹ درصد ارتقا یافته‌است اما رتبه منطقه‌ای ما کماکان در رده چهار است. حق بیمه تولیدی در سال گذشته ۲۷۹ همت رسید که با رشد ۵۸.۳ درصدی همراه شده‌است. حق بیمه تولیدی بیمه‌های زندگی نیز به ۳۹ همت رسیده که ۵۶ درصد رشد داشته‌است. میزان خسارت پرداختی در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۱۵۲ همت رسید که رشد ۶۱ درصدی داشت اما درصد بیمه‌های زندگی در پرتفوی همان چهار درصد است.

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه به تسری بیمه شخص ثالث در حوزه بیمه شبکه ریلی اشاره و خاطر نشان کرد: در سالی که گذشت بیمه شخص ثالث برای شبکه ریلی هم در حوزه های درون شهری و هم برون شهری با استقبال بسیار مطلوبی روبرو شده است.

استادهاشمی: از دیگر اقداماتی که در بیمه مرکزی برای تسهیل امر صدور بیمه نامه رخ داده است، صدور بیمه نامه همزمان با ویزای الکترونیکی (E-Visa) است و از آنجایی که در سالهای گذشته گزارش‌های بسیاری در رابطه با مشکلات بیمه و صدور بیمه در مرزهای کشور و همزمان با ورود مسافران خارجی و خروج مسافران از کشور رخ میداد، خوشبختانه امروز همزمان با صدور ویزا الکترونیکی بیمه نامه مربوط نیز صادر می‌شود و دیگر با مشکلاتی که در گذشته و در این زمینه وجود داشت، روبرو نمی‌شویم.

وی در رابطه با اقدامات صورت گرفته در حوزه صنعت بیمه تصریح کرد: امروز تلاش ما برای حرکت به سمت کیفی سازی صنعت بیمه کشور است‌ اجرایی شدن کروک برخط، عملیاتی شدن نسخه‌های الکترونیک و اجرایی شدن ویزای الکترونیک و صدور همزمان بیمه نامه از اقدامات صورت گرفته در جهت کیفی سازی بازار و صنعت بیمه کشور است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: علاوه بر موارد گفته شده در سال ۹۹ تعداد ۱۰، در سال ۱۴۰۰ تعداد ۹ ، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۰، در سال گذشته ۲۱ و در سه ماهه نخست سال جاری ۱۵ محصول جدید بیمه‌ای از سوی بیمه مرکزی ارائه شده است. هر کدام از این محصولات جدید بیمه‌ای برای مدت زمانی مشخص به صورت اختصاصی در اختیار شرکت‌های بیمه‌ای قرار می‌گیرند و در گام بعدی بیمه مرکزی عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای را در رابطه با این محصولات بررسی و ارزیابی می‌کند و در صورت عدم بهره‌برداری مناسب و کارایی نامطلوب این شرکت‌های بیمه‌ای شرایط استفاده از این محصولات مجددا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

گفتنی است؛ از ضریب نفوذ بیمه به عنوان شاخص اصلی و جهانی برای بررسی عملکرد صنعت بیمه استفاده می‌‌شود.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=85704

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *