روابط‌عمومی‌ها؛ فرآیند توسعه را آسان و زمینه گسترش آن‌را فراهم می‌کنند

سیدغلامرضا کاظمی‌دینان

سیدغلامرضا کاظمی‌دینان در پنل تخصصی “بانکداری، ارتباطات و توسعه” گفت: بانکداری امروز با استفاده از ابزارهای دیجیتالی از شکل سنتی خود خارج شده و به شکل دیجیتال و مدرن درآمده‌است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی توسعه پویا، کاظمی دینان در این نشست اظهار داشت: بانکداری دیجیتال با استفاده از فناوری‌های پیشرفته نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مبتنی بر شبکه‌های مخابراتی و ارتباطی برای تبادل منابع و اطلاعات مالی به صورت الکترونیکی شده و دیگر نیازی به حضور مشتری در شعبه نیست. در گذشته، مشتریان با مراجعه به شعبات ارتباطات انسانی بیشتری برقرار می‌کردند، اما اکنون با ورود ابزارهای الکترونیکی، سرعت انجام عملیات بانکی و بهبود ارائه خدمات آن نسبت به دو دهه گذشته، این نوع بانکداری بیشتر مورد توجه و استقبال مشتریان بانکها قرار گرفته‌است.

استاد روابط عمومی در ادامه افزود: جهان با سرعت فزاینده‌ای در حال حرکت به سمت بانکداری دیجیتال است. کشور ما نیز چاره‌ای جز همگام شدن با این تکنولوژی‌ها را ندارد. برای گذار از بانکداری سنتی به بانکداری مدرن، نیاز به فعالیت بیشتر روابط عمومی‌ها در این زمینه است. یکی از وظایف روابط عمومی‌های فعال در این حوزه، برداشتن فاصله میان مشتریان و بانکها است که به نظر وظیفه‌ای بسیار مهمی است که بر دوش آنها قرار می‌گیرد. روابط عمومی‌ها با برنامه ریزی دقیق، روشن و واقع‌بینانه می‌توانند فرآیند توسعه را آسان و زمینه گسترش آن‌را فراهم کنند.

کاظمی دینان همچنین گفت: از دیگر وظایف روابط عمومی‌ها، بالا بردن سطح آگاهی و دانش مشتریان نسبت به استفاده از خدمات ارائه شده از سوی بانکها است. افزایش آگاهی افراد به مرور زمان منجر به دانایی آنها می‌شود که در نهایت به توانایی آنها می‌انجامد. توانایی افراد جامعه موجب می‌شود گام‌های پرتوان‌تری را در جهت پیشرفت و توسعه پایدار بر‌دارند.

وی با اشاره به افزایش آگاهی در روند توسعه پایدار گفت: افزایش سطح آگاهی و دانش و استفاده از ابزارهای پیشرفته بانکی زمینه ساز توسعه پایدار خواهد بود. در توسعه پایدار همراه با رشد کمی رشد کیفی نیز اتفاق ‌می‌افتد. توسعه امری فراگیر در جامعه است و می‌تواند در تمام بخش‌های یک جامعه رخ دهد. توسعه بدلیل وابستگی آن به انسان، پدیده‌ای کیفی است که دو هدف اصلی افزایش ثروت و رفاه مردم جامعه و ایجاد اشتغال را در پی خواهد داشت.

پنل تخصصی “بانکداری، ارتباطات و توسعه” روز دوشنبه ۷ بهمن ماه ۱۳۹۸ در دفتر ماهنامه مدیریت ارتباطات با حضور باقر ساروخانی (استاد جامعه‌شناسی ارتباطات)، سیدغلامرضا کاظمی دینان (استاد روابط‌عمومی) ، غلامحسن تقی نتاج (کارشناس بانکداری)، مدیران و فعالان عرصه روابط عمومی برگزار شد

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط