نخستین کنگره بین‌المللی طب حکمت بنیان برگزار می‌شود

نخستین کنگره بین‌المللی طب حکمت بنیان، با هدف گفتمان‌سازی نوین حِکمت بنیان در حوزه سلامت مبتنی بر تمدن اسلامی- ایرانی به منظور بهبود و تعالی خدمات سلامت ۲۲ و  23 دی ماه ۱۴۰۱ با حضور وزیر بهداشت، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، رییس سازمان نظام پزشکی کشور در سالن همایش‌های بیمارستان فرهیختگان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار توسعه پویا، در این همایش که بیمارستان دکتر مسیح دانشوری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌کند، سحنرانان و صاحبنظران ایرانی و خارجی به واکاوی و تبیین ابعاد مختلف طب حکت بنیان می‌پردازند و از محورهای این همایش می‌توان به مبانی طب حکمت بنیان، پژوهش در طب حکمت بنیان، تبارشناسی تاریخی طب حکمت بنیان، آموزش و تربیت در طب حکمت بنیان، جلوه‌های عرفانی و هنری در طب حکمت بنیان، تعالی بخشی مدیریت بیمارستانی درطب حکمت بنیان، فرهنگ عمومی و جامعه شناسی سلامت در طب حکمت بنیان اشاره کرد.

نقش سلامت دیجیتال در طب حکمت بنیان

اما بهره‌گیری از فناوری‌های نوپدید با رویکرد حکمت‌بنیان در پزشکی موضوع چالش‌برانگیزی است که دکتر سیدمهدی حسینی، مدیر ارشد سلامت هوشمند فناپ زیرساخت در این همایش به آن می‌پردازد و درباره «نقش سلامت دیجیتال در طب حکمت بنیان» سخنرانی می‌کند.

حسینی در تشریح این موضوع گفت: در زیست­بوم خدمت­دهندگان­ و­خدمت­گیرندگان، محوریت انسان با حفظ کرامت، منزلت و احترام متقابل شرط اصلی و اساسی کسب­و­کارهای اخلاق­محور است که ضمن ایجاد ارزش و مطلوبیت برای دینفعان، تولید ارزش اقتصادی را نیز بدنبال دارد. در بیمارستان­ها و مراکز ارائه خدمات درمانی، بواسطه اهمیت جان انسان­ها این مهم، جایگاه ویژه­ای پیدا می‌کند.

وی افزود: در همین راستا برای ارائه خدمات درمانی بیمار­محور، با در نظر گرفتن جایگاه، منزلت و­­­­کرامت بیماران و کادر درمان، رویکرد «سلامت دیجیتال» با فراهم کردن و ارائه خدمات درمانی یکپارچه هوشمند، در «سفر بیمار»، امکان ویژه‌ای بشمار می‌آید.

حسینی در پایان تاکید کرد: رویکرد سلامت و بیمارستان دیجیتال در یک نگاه کلان، یک تغییر مدل ذهنی در باز­تعریف ارائه خدمات درمانی، فرایند­های تشخیص ­و­ درمان و شناسایی ذی‌نفعان (بیمار، پزشکان، کادر درمان و …) برای خلق ارزش و مطلوبیت در راستای متحول کردن «تجربه بیمار» و با در نظر گرفتن سه اصل اساسی است، نخست ارائه خدمات درمانی یکپارچه به درون و بیرون از دیوارهای بیمارستان و دوم تغییر از ارایه خدمات درمانی مکان محور به خدمات هوشمند بیمار­محور و شبانه­روزی و سوم استفاده مناسب از فناوری­های نوپدید جهت چالاکی فرایندها وکاهش خطاهای تشخیص، درمان و دارویی

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=50001

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط