افزایش سرمایه ۵۲۵ درصدی بانک خاورمیانه طی یک دهه فعالیت

افزایش سرمایه ۵۲۵ درصدی بانک خاورمیانه طی یک دهه فعالیت
افزایش سرمایه ۵۲۵ درصدی بانک خاورمیانه طی یک دهه فعالیت

بانک خاورمیانه طی یک دهه فعالیت خود از سال ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۰ سرمایه ثبتی خود را با ۵۲۵ درصد افزایش از ۴ هزار میلیارد ریال به ۲۵ هزار میلیارد افزایش داده است.

به گزارش توسعه پویا از روابط عمومی بانک خاورمیانه، افزایش سرمایه بانک خاورمیانه از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ به صورت سالانه و مداوم عمدتا از محل سود انباشته و سایر اندوخته‌ها انجام شده است. امسال نیز این بانک پیشنهاد افزایش سرمایه ۱۰ هزار میلیارد ریالی را به مجمع عمومی فوق العاده ارائه خواهد داد تا سرمایه ثبتی “وخاور” را تا ۳۵ هزار میلیارد ریال افزایش دهد. این افزایش سرمایه که گزارش توجیهی آن به تایید حسابرس مستقل رسیده و بانک مرکزی نیز با آن موافقت نموده است؛ از محل سود انباشته بانک تامین می‌شود.

سرمایه بانک خاورمیانه به ترتیب ۲ مرتبه در سال ۱۳۹۶به مبالغ ۵ هزار میلیارد ریال و ۶ هزار میلیارد ریال؛ سال ۱۳۹۷ مبلغ ۷ هزار میلیارد ریال، سال ۱۳۹۸ مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال، سال ۱۳۹۹ مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال و در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

افزایش سرمایه بانک خاورمیانه به منظور افزایش توان اعطای تسهیلات، بهبود نسبت کفایت سرمایه و افزایش سرمایه پایه انجام می‌شود.

لینک کوتاه:https://toseepooya.ir/?p=42677

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *