جوابیه بانک کشاورزی به نود اقتصادی

جوابیه بانک کشاورزی به نود اقتصادی
جوابیه بانک کشاورزی به نود اقتصادی

توسعه پویا؛ به دنبال درج خبر شبهه برانگیز و ناصحیح درباره بانک کشاورزی در کانال تلگرامی پایگاه اطلاع رسانی نود اقتصادی، اداره کل روابط عمومی و همکاری های بین الملل این بانک، جوابیه ای را تنظیم و برای درج درآن پایگاه ارسال کرد.

متن کامل این جوابیه را درپی ملاحظه می کنید:

مدیر مسئول پایگاه خبری نود اقتصادی

موضوع: جوابیه

سلام علیکم؛

پیرو درج خبری در کانال تلگرامی و اینستاگرام آن پایگاه خبری با مضمون ” دریافت وام ۴۱۱ میلیون تومانی مدیرعامل بانک کشاورزی خواهشمنداست طبق قانون مطبوعات و با هدف تنویر افکار عمومی جوابیه این بانک را درج فرمایید:

۱- اطلاعات مربوط به تسهیلات دریافتی به اشخاص مرتبط بانک شامل مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره و وابستگان آنها در چارچوب سیاست شفافیت دولت و در اجرای ” ضوابط ناظر بر استانداردهای شفافیت و انتشار عمومی اطلاعات توسط موسسات اعتباری، توسط بانک کشاورزی منتشر شده و از اول شهریور سالجاری بر روی پایگاه اطلاع رسانی بانک قرار گرفته است. لذا این ادعا که اسنادی از بانک کشاورزی به دست خبرنگار نود اقتصادی رسیده خلاف واقع و نوعی مانور به منظور محق جلوه دادن خویش برای طرح ادعاهای غیرواقعی است.

۲- تسهیلات مورد اشاره پرداختی به مدیرعامل و سایر افراد مندرج در جدول مورد استناد مجموع تسهیلات پرداختی تحت عناوین مختلف در طول سال های خدمت همکاران را نشان می دهد. این تسهیلات در تمامی بانک های کشور تحت عنوان تسهیلات کارمندی و با رعایت مقررات و سقف مربوطه پرداخت می شود. باز نشر این اطلاعات و القاء این مطلب که گویی بانک صرفاً به مدیرعامل بانک چنین رقمی را پرداخت کرده است در واقع مصداق انتشار اطلاعات به قصد اضرار به غیراست و بانک حق انجام اقدامات قانونی برای مقابله با این اقدامات سوء را برای خود محفوظ می داند.

۳-نرخ سود و دوره بازپرداخت تسهیلات به کارکنان بانک ها تابع مقررات خاص است و مقایسه آن با تسهیلات پرداختی به مشتریان بانک نادرست است. خوب است بدانید که بانک کشاورزی به مشتریان کثیری در سراسر کشور تسهیلات با رقم های متفاوت با نرخ ۴ درصد و ۶ درصد و ۹ درصد هم پرداخت می کند. آیا مقایسه نرخ تسهیلات کارمندی که قسط آن ماهانه از حقوق کارمند کسر می شود با تسهیلات مرابحه ۱۸ درصدی هدفی غیر از تشویش اذهان عمومی دارد؟

۴- بانک کشاورزی ضمن استقبال از شفافیت و انتشار صحیح اطلاعات و اخبار، مسئولان آن کانال و سایر اصحاب رسانه را به رعایت اخلاق حرفه ای، اطلاع رسانی منصفانه و پرهیز از تشویش اذهان و القاء مطالب غیرصحیح دعوت می کند. مسئولیت تبعات انتشار این مطالب از جمله توهین ها و درج مطالب غیرانسانی ذیل این خبر مغرضانه بر عهده شما و نشردهندگان این مطلب است و بانک براساس مقررات پیگیری حقوقی در این زمینه انجام خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *