ارتقای سواد رسانه‌ای با کمک روابط عمومی‌ها

فرحناز فولادی، خبرنگار
ارتقای سواد رسانه ای با کمک روابط عمومی ها 

پایگاه خبری تحلیلی توسعه پویا، سواد رسانه‌ای، توانایی ایجاد، دسترسی، تحلیل و ارزیابی پیام رسانه‌هاست. توانایی که با گسترش اخبار جعلی در رسانه‌ها و به خصوص رسانه‌های اجتماعی، نیاز به آن، بیش از هر زمان دیگری محسوس است. در شرایطی که برخی از قدرت رسانه سواستفاده کرده و به انتشار اخبار دروغ خود می پردازند و برخی دیگر از جمله رییس جمهوری ایالت متحده اخبار درست و موثق را جعلی می خواند، آموزش سواد رسانه ای اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. چراکه با توانمندسازی مخاطب برای گزینش هوشمندانه محتوا و پیام رسانه، می توان اثرات مخرب رسانه ها را کاهش داد. 
با توجه به مسوولیت اجتماعی روابط عمومی‌ها، آنها می توانند نقش پررنگی در آگاه سازی مخاطبان خود و به طور کلی شهروندان داشته باشند. حال که در هفته روابط عمومی به سر می بریم و فعالان این عرصه به دنبال برنامه ریزی و تعیین نقشه راه آینده هستند، شایسته است که این عزیزان ارتقای سواد رسانه ای در سطح جامعه را در برنامه های خود بگنجانند. 
 

هم‌زمان با سومین روز از هفته روابط‌عمومی با نام «روابط‌عمومی و سواد رسانه‌ای»؛ روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه، دیدار جمعی از اعضای شورای سیاست‌گذاری هفته روابط‌عمومی با دکتر محمدرضا بهمنی، مشاور وزیر و رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

خانم‌ها: مریم وحیدنیا، زینب لک و فرحناز فولادی

آقایان: امیرعباس تقی پور، ابراهیم کاظم پور، ناصر رزاقمنش، حسن خسروی، امیر لعلی، محمدحسین استاد، علی اکبر خدابخشی، حمید ضیایی پرور و خسرو رفیعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *