- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

۳۸۷ هزار مورد بازرسی برای مقابله با قاچاق در کشور صورت گرفت

387 هزار مورد بازرسی برای مقابله با قاچاق در کشور صورت گرفت
از ابتدای سال جاری تا کنون:
۳۸۷ هزار مورد بازرسی برای مقابله با قاچاق در کشور صورت گرفت [۱]

مدیر کل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به انجام ۳۸۷هزار و ۴۱۴ مورد بازرسی برای مقابله با عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق در نه ماهه امسال، از نظارت ویژه بر بازار اقلام و کالاهای اساسی در بازار خبر داد.

به گزارش توسعه پویا [۲] به نقل از شاتا علیرضا رستمی اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذر ماه،‌ ۳۸۷ ‌هزار و ۴۱۴ مورد بازرسی در قالب گشت­ های مشترک با حضور نمایندگان دستگاه­های نظارتی برای مقابله با عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق در سطح کشور انجام شده ‌است.

بنابر آمار این مقام مسئول، در نتیجه این بازرسی­ ها طی مدت یاد شده، ۶ هزار و ۵۴۱ پرونده قاچاق به ارزش ۲۰ هزار و ۵۷۹ میلیارد ریال تشکیل شده است.

مدیر کل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت با اشاره به اینکه تمام پرونده ­های متخلفین پس از تحقیقات تکمیلی، جهت تعیین تکلیف در اختیار تعزیرات حکومتی استان‌ها قرار گرفته است، تصریح کرد: بیشترین کالای قاچاق کشف شده در نه ماهه امسال شامل مواد خوراکی، غلات، لوازم یدکی خودرو، دخانیات و رایانه بوده است.

رستمی ضمن تأکید بر لزوم افزایش همکاری با دستگاه ­های نظارتی با توجه به شرایط موجود اقتصادی، افزود: می­ بایست گشت­ های مشترک با هدف برخورد با تخلفات حوزه احتکار افزایش یابد و تمرکز این گشت­ ها نیز بر موضوع احتکار و اختفاء به قصد گران فروشی باشد.

مدیر کل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت در ادامه با بیان اینکه تلاش جدی صورت می­ گیرد تا شکایات ثبت شده در زمان قانونی آن رسیدگی شود، اعلام کرد: در نه ماهه اول امسال ۱۵۳ هزار و ۲۵۸ فقره گزارش و شکایت مردمی اعم از حقیقی یا حقوقی از تخلفات واحدهای صنفی و غیرصنفی براساس نوع تماس به صورت حضوری، تلفنی، کتبی و به­ خصوص پورتال به سامانه ۱۲۴ ستادهای خبری سازمان­ های صنعت، معدن و تجارت استان­ها دریافت و بررسی شده است.

رستمی یادآور شد: بازرسان مستقر در سازمان ­های صمت استان ­ها برای کنترل و نظارت برکالا و خدمات، آمادگی لازم در زمینه پاسخگوئی سریع‌تر و رسیدگی ویژه به گزارش های مردمی دریافتی از طریق سامانه ­های الکترونیکی را دارند و شهروندان قادر خواهند بود با دریافت کد پیگیری از نتیجه شکایت خود در حداقل زمان ممکن مطلع شوند.

منبع:

 روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=35572 [۱]

[۳] [۴]