- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

‌شاخص در کانال ۴۰۹ هزار واحدی: فتح قله جدید

توسعه پویا [۱]، شاخص بورس تهران امروز با افزایش ۱۰۵۱۶ واحدی قله ۴۰۹ هزار واحدی را فتح کرد. شاخص هم وزن نیز به رقم ۱۲۶ هزار و ۱۴ واحد رسید. شاخص بازار اول به کانال ۲۹۴ هزار واحدی وارد شد و شاخص بازار دوم نیز عدد ۸۴۹ هزار واحد را نمایش داد. امروز آیفکس نیز ۵۲۷۶ واحد را ثبت کرد.

پایگاه خبری تحلیلی توسعه پویا [۱]، به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، امروز با دست به دست شدن ۹ میلیارد و ۲۶۶ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۶۹۲ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از ۳۹۰۰ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نمادهای “فارس”، “اخابر” و “رمپنا” به ترتیب با ۶۴۷، ۴۳۹ و ۴۲۹ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای “کگاز”، “زپارس” و “افق” به ترتیب با ۶، ۵ و ۳ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند. همچنین امروز “وتجارت”، “وبملت” و “فولاد”  پربیننده ‌ترین نمادهای بورسی بودند. از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، خودرو برترین گروه صنعت بود و بانک و صنایع شیمیایی به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

به گزارش (سنا) شاخص بورس تهران امروز ۴۰۹ هزار ۹۶۲ واحدی را فتح کرد و سرمایه گذاران نظاره گر افزایش حجم و ارزش معاملات و صعود پر قدرت شاخص بودند. نمادهای تاثیرگذار نیز همگی در مدار مثبت داد و ستد شدند. به گفته کارشناسان بازار سرمایه، روند صعودی شاخص ادامه خواهد داشت و سیگنال منفی ارسال شده به این بازار قابل مشاهده نیست.

[۲] [۳]