- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

‌اگر کمک نمی کنید حداقل قیمت ها را برای تاکسی بالا نبرد

معاون شهرداری تهران خطاب به وزارت صمت:
اگر کمک نمیکنید حداقل قیمت ها را برای تاکسی بالا نبرد
ارقام بر روی کاغذ به ما کمک نمی‌کند تخصیص آن مهم است
معاون شهرداری تهران خطاب به وزارت صمت:
اگر کمک نمیکنید حداقل قیمت ها را برای تاکسی بالا نبرد
ارقام بر روی کاغذ به ما کمک نمی‌کند تخصیص آن مهم است
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران از افزایش مداوم قیمت‌های تاکسی که از سوی دولت و وزارت صنعت اعمال شده و کار نوسازی تاکسی‌ها را دشوار کرده، انتقاد کرد و گفت : از دولت خواهش میکنیم اگر کمک نمیکنید حداقل قیمت ها را برای تاکسی بالا نبرد.
به گزارش پایگاه خبری توسعه پویا [۱] و به نقل از روابط عمومی معاونت حمل ونقل، ترافیک شهرداری تهران؛ «سید مناف هاشمی» صبح امروز (۱۲ آبان ماه ) در آیین بهره‌برداری از ۱۰۰ اتوبوس و مینی‌بوس جدید ناوگان عمومی شهر تهران ضمن تبریک هفته وحدت، بهره برداری از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس جدید را در ایام ماه ربیع الاول را به فال نیک گرفت و گفت: خوشحالم امروز توانستیم بخشی از قولی را که به شهردار محترم تهران و اعضای محترم شورای اسلامی شهر داده بودیم محقق کنیم.
وی با اشاره به سالها عقب ماندگی در حوزه نوسازی ناوگان عمومی پایتخت تصریح کرد: حتما انتظارم از توسعه و نوسازی ناوگان عمومی پایتخت در این حد نیست و ورود ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس نه تنها بنده را که شهردار تهران و اعضای شورای شهر را خوشحال نخواهد کرد، اما باید در نظر داشت که این اقدام هم در شرایط کنونی بسیار سخت و طاقت فرسا بود به همین منظور از همه عزیزان که در این مسیر یاریگر ما بودند تشکر میکنم‌.
معاون حمل ونقل، ترافیک شهرداری تهران [۲] تصریح کرد: در همه کلان‌شهرهای دنیا چه در دوران کرونا و غیر کرونا مردم، شهرداری‌ها ودولت با یکدیگر حوزه زیر ساختهای حمل و نقل عمومی را جلو می‌برند اما در کشور ما و شرایطی که دولت کمک نمی‌کند کار بسیار سخت است و اراده ی بزرگی بر چنین اقدامی هنوز دیده نشده است.
هاشمی ادامه داد: تکمیل و بهره برداری از مترو تهران بالغ بر ۱۲۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی با فهرست بهای امروز نیاز دارد که حتی با تامین سالانه ۵هزار میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت و املاک و بودجه شهرداری این مهم موثر و محقق نخواهد شد.
معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران افزود: در حال حاضر برای خرید ۴هزار اتوبوس یک تا دو کابین به بالای ۲۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز داریم ، واقعیت این است که تمام این عدد را نمی‌توان به عنوان عوارض از طریق شهروندان تامین کرد، معتقدم حتی اگر بلیت اتوبوس به ۵هزار تومان برسد، هم پاسخگوی نیاز شهر تهران نیست.
او با بیان اینکه در بودجه رقم ۷هزار میلیارد تومان، برای اقدامات عمرانی در بخش حمل ونقل و ترافیک در نظر گرفته شده است، گفت: سال گذشته فقط ۱۸۰۰میلیارد تومان فعالیت عمرانی دراین حوزه صورت گرفته این در حالیست که به ۱۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه و عمران در این بخش نیاز داشته ایم.
به گفته ی هاشمی امسال تلاش می‌کنیم تا ۵هزار میلیارد هزینه‌های عمرانی را افزایش دهیم اما این ارقام بر روی کاغذ به ما کمک نمی‌کند و باید تخصیص داده شود، معتقدم اگر دولت تنها ۵۰ درصد از سهم خود را در تامین و نوسازی ناوگان عمومی شهر اجرا کند، خرید ۱ هزار دستگاه اتوبوس تا پایان سال محقق خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با انتقاد از گرانی قیمت ها و سخت گیری های وزارت صمت در حوزه ی اعمال قیمت ها گفت: در حال حاضر سالانه ۲ هزار دستگاه تاکسى نوسازی میشوند این در حالیست که اکنون ۴۰ هزار تاکسی شهر تهران باید نوسازی شوند که یا باید پول بلاعوض به تاکسیرانان بدهیم و یا وام، که برای گرفتن وام با سه بانک تفاهم کردیم و ۵۰میلیون تومان وام را به ۷۰ میلیون تومان رساندیم، اما هنوز مهر وام خشک نشده قیمت تاکسی از ۷۰ میلیون تومان به ۹۴ میلیون تومان و حال به ۱۲۰ میلیون تومان رسیده است.

مناف هاشمی ادامه داد: با تمامی مشکلات موجود بنا داریم امسال ۱۵هزار تاکسی را نوسازی کنیم و ۲هزار تاکسی سفارش‌گیری شده‌اند، لذا از دولت خواهش میکنیم اگر کمک نمیکنید حداقل قیمت ها را برای تاکسی بالا نبرد.

معاون شهردار تهران در پایان ابراز امیدواری کرد: با همکاری دولت و وزارت صنعت، پایتخت سالانه ۱۰۰۰اتوبوس به خود ببیند، و همچنین در حوزه مترو ، تاکسی و پایانه شاهد اتفاقات بزرگی باشیم.

[۳] [۴]