۳۱ تیرماه، فرصت آخر دو خودروساز برای خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس:
۳۱ تیرماه، فرصت آخر دو خودروساز برای خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس:
۳۱ تیرماه، فرصت آخر دو خودروساز برای خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت
ولی‌الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس با اعلام این که ۳۱ تیر ماه، پایان فرصت یک ساله ایران خودرو و سایپا برای خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت است، بیان کرد: در پایان تیرماه هیات پذیرش بورس تهران تشکیل جلسه داده و وضعیت پذیرش دو شرکت مذکور را بررسی می‌کند.

به گزارش توسعه پویا از سنا، جعفری به آخرین وضعیت سهام دو شرکت بزرگ خودروسازی سایپا و ایران خودرو در بازار سهام اشاره کرد و گفت: طبق دستورالعمل پذیرش بورس تهران، شرکت‌هایی که در سه سال مالی متوالی یا  چهار سال متناوب از پنج سال گذشته، مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شده باشند و زیان انباشته آنها بیش از نصف سرمایه آنها باشد، پذیرش آنها در بورس لغو و به بازار پایه فرابورس منتقل می‌شوند.

وی با بیان این که سال گذشته شرکت‌های ایران خودرو و سایپا، صورت‌های مالی منتهی به سال ۱۴۰۱ را ارایه دادند و جزییات آن در تیر ماه ۱۴۰۲ بر روی سامانه کدال منتشر شد، افزود: پس از برگزاری مجمع شرکت‌های ایران خودرو و سایپا مشخص شد که این شرکت‌ها دوباره مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شدند و در زمره شرکت‌های لغو پذیرش قرار گرفتند.

جعفری با اشاره به اینکه طبق این دستورالعمل، هیات پذیرش در چنین شرایطی اقدام به تشکیل جلسه کرده و از شرکت‌های ناشر درخواست توضیح می‌کند، خاطرنشان کرد: هیات پذیرش این اختیار را دارد تا فرصت یک ساله‌ای را به شرکت‌ها برای خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت بدهد.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: بر این اساس، هیات پذیرش فرصت یک ساله ای را به شرکت‌های ایران خودرو و سایپا داد که این مهلت در تاریخ ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۳ به پایان می‌رسد.

جعفری تصریح کرد: با توجه به اهمیت این دو شرکت خودروسازی، هیات پذیرش بورس تهران طی یک سال گذشته جلسات منظمی را هر سه ماه یکبار با ایران خودرو و سایپا برگزار و راه‌های خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت را بررسی کردند.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان گفت: جلسه سوم هیات پذیرش برای «شرکت خودروسازی ایران خودرو» هفته گذشته و این جلسه نیز برای «شرکت خودروسازی سایپا» فردا (چهارشنبه) تشکیل می‌شود.

تسنیم

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=80976

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *