- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

گنجاندن بیمه به عنوان یکی از تامین کنندگان مالی کشور در برنامه هفتم، یک فرصت بزرگ است

گنجاندن بیمه به عنوان یکی از تامین کنندگان مالی کشور در برنامه هفتم، یک فرصت بزرگ است
رئیس کل بیمه مرکزی در دیدار با استاندار استان خراسان رضوی/
گنجاندن بیمه به عنوان یکی از تامین کنندگان مالی کشور در برنامه هفتم ، یک فرصت بزرگ است
[۱]
وظیفه صنعت بیمه ارزیابی ریسک و ارائه پوشش‌های بیمه‌ای برای همه بازیگران اقتصادی و فعالان عرصه‌های مختلف است.

به گزارش توسعه پویا [۲] از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی رئیس کل بیمه مرکزی با بیان این مطلب در دیدار با استاندار استان خراسان رضوی گفت ؛ صنعت بیمه این وظیفه را در سه برش ملی ، بخشی و منطقه‌ای برای کل کشور انجام می دهد.

مهندس مجید بهزادپور جنس فعالیت در بخش ملی را ارائه خدمت به کلان کشور دانست و گفت مسایلی مانند بیمه های شخص ثالث، ارایه خدمت به زائرین اربعین حسینی و حوزه های بین‌الملل از جمله برنامه مهم در این عرصه هستند.

وی ارائه خدمت در عرصه هایی مانند انرژی، نفت، گاز، پتروشیمی، گردشگری، بهداشت و درمان و مسائلی از این درست را جزو خدمات ارائه شده در برشِ “بخشی” نامید و از پرداخت ۱۰ درصدی عوارض بیمه شخص ثالث به وزارت بهداشت عنوان مصداقی از این رویکرد یاد کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی در توضیح برشِ سوم فعالیت‌های صنعت بیمه مبنی بر تلاش در جهت مشارکت در مناطق مختلف کشور گفت: تمرکز بیمه مرکزی برای عملیاتی کردن این رویکرد، تقویت ارتباط با استان‌های کشور و متعاقب آن شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آن ها دانست.

بهزاد پور در بخش دیگری از سخنان خود در این جلسه از گنجاندن بیمه به عنوان یکی از تامین کنندگان مالی کشور در برنامه هفتم توسعه به عنوان یک فرصت بزرگ یاد کرد و گفت: این نقش بسیار مهم، تاثیر گذار و ساختاری است و استان خراسان رضوی نقش تعیین کننده‌ای ایفا می کند.

رئیس کل بیمه مرکزی باشاره به برخی از آمارهای حوزه‌های مالی و بانکی و بازارسرمایه، گفت: منابع مالی بیمه با این حوزه‌ها قابل مقایسه نیست و لی صنعت بیمه کشور ۵برابر نقدینگی کشور را مورد پوشش بیمه‌ای قرارداده است و قطعا نمی‌توان این نقش را نادیده گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود فعالیت در حوزه‌های زیرساختی مانند تامین مالی کریدورهای بزرگ کشور را از جمله رویکردهای جدید بیمه دانست و ابراز امیدواری کرد که با تشکیل کارگروه مشترک بین بیمه و استانداری بتوانیم در حوزه‌های مختلف همکاری های متقابل را تقویت کنیم.

گفتنی است در این برنامه که با حضورمعاون اقتصادی استاندار، دبیر کل سندیکای بیمه‌گران ایران، مدیران عامل شرکت‌های بیمه آسیا، رازی و ما و مدیران بیمه مرکزی برگزار شد، حاضران به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند.

کم بیمه‌گی برخی از نهادها، پوشش ریسک‌های بزرگ با وجود تحریم‌های بین المللی، تحقق همه تعهدات بیمه‌ای، رسیدن صنعت بیمه به بلوغ با استارت گنجاندن بیمه در تامین منابع مالی کشور، و امیدواری برای رسیدن به استانداردهای بیمه‌ای دنیا از جمله مهم ترین محورهای طرح شده توسط حاضران بود‌.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=61710 [۱]

[۳] [۴]