- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

گمرک دروازه توسعه اقتصادی کشور است

گمرک دروازه توسعه اقتصادی کشور است
گمرک دروازه توسعه اقتصادی کشور است
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام روز سه شنبه با حضور در اداره کل گمرکات استان فرارسیدن ٢۶ ژانویه روز جهانی گمرک را تبریک گفت.
به گزارش پایگاه خبری توسعه پویا [۱]به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، دکتر نادر ثناگو مطلق در این دیدار با بیان اینکه گمرک [۲] پاسبان اقتصادی ایران اسلامی است گفت: امروز توسعه اقتصادی پویا در کشورمان نیازمند بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و ارتقای آنها در راستای فعالیت‌های گمرکی است.

وی اضافه کرد: گمرک به دلیل دارا بودن نقش استراتژیک در حوزه اقتصادی و تجارت بین المللی جایگاه ویژه‌ای در معادلات اقتصادی کشور داشته و در این بخش موفق شده تا کارنامه قابل قبولی از خود برجای گذارد.

ثناگو مطلق در ادامه با اشاره به وجود گمرک در منطقه ویژه اقتصادی پیام خاطر نشان کرد: وجود چنین ظرفیتی در منطقه در کنار سایر پتانسیل های موجود در پیام موجب منحصر به فرد شدن منطقه شده است.

وی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی پیام امروز به عنوان یکی از قطب های مهم صنعتی و اقتصادی مهم کشور برای توسعه هر چه بیشتر فعالیت های خود از جمله رونق صادرات و واردات نیاز به همراهی هر چه بیشتر بخش هایی از جمله گمرک مستقر در منطقه را دارد.

ثناگو مطلق گفت: به همین منظور به خصوص طی سال های اخیر روند بسیار خوبی در مجموعه گمرک شاهد بودیم که نوید بخش آینده خوبی برای توسعه صادرات و واردات کالاها به خصوص تولیدات صنایع مستقر در این منطقه را دارد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام ضمن تبریک فرارسیدن روز جهانی گمرک عنوان کرد: منطقه ویژه اقتصادی پیام نیز ضمن همدلی و همراهی با مجموعه گمرک مستقر در پیام به دنبال این است که برای رسیدن به این مهم به خصوص در سال جهش تولید گام‌های بزرگی بردارد.

[۳] [۴]